Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 14:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Menu opbygning

Hej

Jeg vil gerne have kommentarer til menuen på: http://super6.kappels.net/
Jeg tænker bla. på inddelingen, skal der evt. tilføjes en ekstra hovedkatagori?
Samt øvrige kommentarer (bare det er konstruktivt) i falder over :)

Vh. Kappel
Avatar billede apo Praktikant
07. december 2004 - 15:04 #1
Hvis det er den blå menu i venstre side du mener, så synes jeg at den virker fint :-)

Dog kunne jeg tænke mig, at de hovedkategorier der ER udfoldede mistede prikken i boksen (så man kan se hvilke menuer der er udfoldede og hvilke der ikke er).

Jeg synes ikke at det er nødvendigt med endnu en hovedkategori (det vil blive for forvirrende).

Apo
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 15:08 #2
Det er menuen til venstre :)
Det vil tage i overvejelse.

Er det de rigtige menuer der er udfoldede?
Avatar billede apo Praktikant
07. december 2004 - 15:12 #3
Hvad mener du med de rigtige menuer?

Apo
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 15:15 #4
Er det logisk at det dem der er udfoldede? Eller skulle alle være "hovedmenuerne" være udfoldede?
Avatar billede apo Praktikant
07. december 2004 - 15:40 #5
Hvis alle menuerne er udfoldede kan jeg stadig se dem i mit vindue, IE 6.0 opløsning 1024 x 768 (de går ikke for langt ned). Så jeg vil mene at du sagtens kan have dem alle udfoldede.

Apo
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 16:33 #6
Men så bliver der problemer hvis man åbner et af underkatagorierne, så bliver tingene nedenunder dækket. (ved ikke om det umiddelbart betyder noget, men synes bare ikke det er helt prof så!!
Har prøvet at lave det i menuen, så ikonerne mm. følger med ned, men så fucker menuen op af en eller anden grund, så derfor er det sådan nu.  :)
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 17:43 #7
apo, var det sådan her du mente? Nu har allerede udfoldede menuer fået et tomt ikon
Avatar billede apo Praktikant
07. december 2004 - 18:38 #8
Menuen fucker ikke op hos mig, og tæller og ikoner bliver hvor de er.

Det jeg mente var, at hvis en hovedkategori bliver udfoldet, skal menuikonet være tomt (for at indikere at den er foldet ud). Er hovedkategorien ikke udfoldet, skal menuikonet være fyldt/have en prik i (for at indikere at der er mere indhold i kategorien).

Super6 og Links er p.t. de eneste hovedkategorier hvor ikonerne er fyldte, mens de andre hovedkategorier er tomme hele tiden.

Apo
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 18:40 #9
ok

det tror jeg sgu ikke jeg magter...
Avatar billede zuma Nybegynder
08. december 2004 - 10:32 #10
hejsa
Du burde måske "pakke" menuen ind i en eller anden ramme med bløde hjørner
-se evt den af min her: www.hilscher.dk - Jeg synes det ser lidt fladt ud med menuen på den måde du har lavet den , men det kan du jo hurtigt få ordnet..

jeg sender gerne grafikfilerne hvis du vil..

Mht. indeling tjae - det er vel OK,  jeg havde nok valgt at man fra hovedsiden kunne logge sig ind på de enkelte hold. men det er vel en smagssag.

Hilsen JH
Avatar billede wanze Nybegynder
08. december 2004 - 21:50 #11
For at menuen skal være overskuelig, bør der ikke være flere end 7 elementer i hver gruppe, så du burde nok lave en gruppe mere. :)
Avatar billede kappel Nybegynder
28. december 2004 - 13:14 #12
lukketid!
Smid et svar de af jer der vil have point