Avatar billede netmus Nybegynder
14. marts 2001 - 23:27 Der er 5 kommentarer

Opsætning af NETEXPRES ADSL.....

Hej Eksperter...

Jeg er ekstrem newbie til linux... Mit problem er at jeg kan ikke helt finde ud af at få mit NetExpress ADSL hos TDC til at virke. Jeg kører Red Hat 7 KDE... Det er en NETEXPRESS 256/128 forbindelse... Er der ikke en der kan \"skære\" det ud i pap for mig plz....??????

Netmus...
Avatar billede seider Nybegynder
14. marts 2001 - 23:34 #1
du skal kompilere en ny kerne til din linux, i den skal du kompilere ATM og ADSL ind, grundet i at du med 99% garanti har et snottet atm kort fra teledanmark.

hvis du er i tvivl om hvordan man konfigurere kernellen kan du se på www.sslug.dk eller på www.linux.dk, hvor der findes danske guider til problemet, jeg arbejder på min onepage guide til linux, men den bliver somsagt uden meget omsvøb :)

/* seider */
Avatar billede netmus Nybegynder
15. marts 2001 - 12:24 #2
ok, nu er jeg kommet pææænt langt... men er løbet ind i nogle fejl... Når jeg har lavet den nye kernel og har installeret et lanai modul... Men lanai modulet virker ikke... Når jeg skriver

modprobe lanai

skriver den bare \"can\'t locate mod\"

og nu har jeg prøvet at geninstallere og kigget lidt i lilo.conf men den siger det stadig...

Netmus...
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. marts 2001 - 09:55 #3
Det har noget at gøre med det udstyr du har valgt. Når man har ADSL skal man have en router navn,mærke og sprog er ligegyldigt du skal jo ikke snakke med den, men det skal din computer derfor skal du have en router for den virker til alle systemer og det vil en router altid gøre.

Så tag følgerne og send TDC´S \"modem\" tilbage og ring til cybercity og bestil en router og en forbindelse.
Hvis du står i den uheldige situation at du ikke kan skifte abonnement, så må du investerer de 2000 kr de koster at købe noget ordentligt hardware og så sætte det op.

Med en router har du samtidig også mulighed for at både din linuxmaskine og din windows maskine kan være på internettet samtidig.
Avatar billede netmus Nybegynder
16. marts 2001 - 15:05 #4
hmmm, jeg har fuldt den guide der findes på SLUGG.dk, hvor de viser hvordan jeg sætter linux op til TDC NETEXPRESS ADSL, Men det er der jeg får en fejl. Problemmet et TDC Internet er meget billigere end WO. Pga. at jeg får 25% rabet pga. jeg arbejder i firmaet!
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
06. juli 2001 - 00:59 #5
Hvis du ikke allerede bruger vejledningen fra http://koldfront.dk/text/netexpres.html så burde du nok kigge.

Husk at du skal vælge ATM-driveren som MODUL, ikke kompilere den ind i kernen. Kig evt. på A. Sjøgrens config.

Jeg har RadHat 7.1 og det lykkedes mig at nå til at skulle lave en pppd til atm, men den kan jeg ikke få oversat lige meget hvad... hvis det er lykkedes for dig vil jeg sætte pris på et par tips.