Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 23:06 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Netværk via. LAN & HUB i Win 98

Hvad gør jeg galt. Jeg kan ikke sætte et netværk op mellem to computere. Jeg aner ikke engang hvad jeg skal skrive af facts for at gøre spørgsmålet lettere at gå til.

Please, er der ikke en der vil hjælpe mig?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. marts 2001 - 23:10 #1
Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. marts 2001 - 23:11 #2
INstaller netværksprotekollerne: TCP/IP, IPX og klientprogrammet FIL og UDSKRIFTDELING.

Sæt Undernetmasken til det samme får begge computere men i må ikke have samme IP.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. marts 2001 - 23:12 #3
Det er det mest basale. Så er der også nogen ting med at kablet ikke må være krydset hvis i bruger hub. Man kan blive ved. En god ting hvis det ikke virker er at, afinstallere sit netkort og fjerne alle protekoller og installere hele lortet igen. Så plejer det altid at virke...
Avatar billede schulle Nybegynder
14. marts 2001 - 23:21 #4
Som begynder kan du gå ind på www.jp.dk og søge på \"netværk\" og Kristian Halskov under fanen ARKIV. Der findes to artikler med følgende overskrifter.
Når computere mødes.
Flere end to PC\'er kræver stikdåse.
Bemærk, du skal have et kodeord, som kan erhverves gratis tidsbegrænset på avisens hjemmeside.
Så kan du komme igang. God fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 23:38 #5
Jeg er ked af at sige det. Nu har jeg instaleret TCP/IP, IPX og klientprogrammet FIL og UDSKRIFTDELING. Sat Undernetmasken til det samme som IP# (192.168.0.1 & 192.168.0.2) på begge computere.

Det skal siges at jeg fra Cybercity har fået af vide at jeg skal lade tcp/ip protokollen finde IP nummer automatisk.

ALT ER GJORT - DET VIRKER STADIG IKKE???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. marts 2001 - 23:39 #6
har du prøvet at følge mit link\'s anvisning SLAVISK?
Avatar billede snowball Novice
14. marts 2001 - 23:40 #7
Prøv lige og sæt undernetmasken til 255.255.255.0 på begge PC\'er !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 23:53 #8
Hvis så bare man havde en tredie computer til at følge med i svarene herfra...

Jeg er nødt til at prøve jeres forslag, for dernæst at sætte \"automatisk IPnummer\" til igen hver gang jeg skal på nettet. Før måtte jeg dog sætte \"uplink\" kablet fra routeren direkte i netkortet på den stationære men nu sidder det da i hubben og netkablet sidder fra hub til netkortet på den stationære. Den bærbare virker stadig ikke hverken til nettet eller på netværk.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. marts 2001 - 23:55 #9
hvad er det for en router?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 23:57 #10
cisco 677
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. marts 2001 - 23:59 #11
øvser..den kender jeg ikke
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:01 #12
Avatar billede snowball Novice
15. marts 2001 - 00:04 #13
Hvis du ikke har pillet ved routeren konfiguration, så burde du bare kunne lave en forbindelse fra routeren og over i uplink porten på hub\'en og så sætte dine PC\'ere i hub\'en og så sætte dem til at hente IP\'en automatisk. DHCP\'en routeren uddeler som default (hos CC i hvert fald) IP\'er der starter fra 10.0.0.2 !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:09 #14
Jeg har ikke pillet ved routeren (kan slet ikke finde ud af det...) og du har fuldstændig ret sådan skulle man tro at det skulle gøres men det virker bare ikke. Jeg er lige ved at forsøge at koble på igennem cybercity\'s forklaring som kimrosgaard anbefalede.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:17 #15
Jeg har nu sat systemet op på den bærbare med manuelle indstillinger som beskrevet på siden http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/opsaetning_af_klient/klienter.phtml, men ved at afslutte med at pinge min stationæres IP# (10.0.0.3) får jeg TIMEOUT.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:17 #16
har du husket at sætte undernetmasken og gateway?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:22 #17
Undernetmaske er sat til 255.255.255.0
Gateway er sat til 10.0.0.1

Er der egentlig nogen fare ved at oplyse om dette i et offentligt forum?

Jeg skruer den samlede pointsum op til 300 og fordeler!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:24 #18
nej, det burde der ikke være nogen fare i! du har jo heller ikke skrevet din eksterne ip :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:32 #19
har du prøvet at taste cybercity\'s DNS adresser ind?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:35 #20
Yep: 212.242.40.3 & 212.242.40.51
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:37 #21
kunne være du i morgen skulle kontakte cybercity support og høre dem ad hvad det er du gør forkert når du har fulgt deres vejledning!
Avatar billede tarantula Nybegynder
15. marts 2001 - 00:37 #22
Jeg kan godt se du har et problem..
Du skal jo først og fremmest have 2 netkort. derefter skal du have et kabel som SKAL være crossover ellers skal du benytte dig af en hub eller switch men de er ikke billige. Når du har installeret netkortene skal du sørge for at du har installeret ipx og tcp/ip protokollerne.. dette gør du i egenskaber for netværk. derefter doppeltklikker du på tcp/ip protokollen og sørger for at begge computere har samme ip-gruppe du kan forexempel give dem IPerne 10.10.10.1 og 10.10.10.2 så skulle det virker og gør det ikke det kan du jo prøve at søge efter computerens navn. dette gør du ved at højre-klikke på andre computere og derefter søg efter computer...

Håber det hjælper ellers kontakt mig på email: rene-j@mail1.stofanet.dk
Rene
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:41 #23
tarantula>>har du overhovedet læst indlæggene her??? har HAR en hub!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:42 #24
dunse>>prøv at tage netkablet fra den pc der KAN gå på nettet og sæt over i den anden pc! det kan jo være dit ene netkabel er defekt!
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:49 #25
Det kan jeg ikke for det er et pcmcia netkort og et PCI (Stationær & Bærbar).

ALT lyser i øvrigt \"grønt\" så kablet virker.

FRA PCMCIA TIL HUB TIL ROUTER - GRØNT LYS HELE VEJEN IGENNEM...

Hvis jeg trækker kablet ud af hubben stopper lyset i PCMCIAKORTET.!

Det er totalt mystisk!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:53 #26
well..så er jeg på bar bund lige nu.. :-/
prøv at kontakte supporten i morgen og hør om de har en løsning!
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:55 #27
Anyway tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2001 - 00:57 #28
Er der nogen der kommer i tanke om noget kan i evt. maile på dunse@email.dk