Avatar billede kartolux Nybegynder
14. marts 2001 - 22:45 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Er det virkelig RIGTIGT???

Jeg talte en dag med en reklamekonsulent hos doubleclick.
Hvis man viser deres annoncer på sit websted - når man i øvrigt er vokset til 200.000 sidevisninger per måned - får man 18 (atten) kroner for 1000 visninger....
1 sidevisning giver altså (18/1000)=0,018 Kr.
Min indtægt skal minimum være 20000 Kr. per måned, hvis der skal være lidt gnallinger til min ISP også.
Altså skal jeg have (20000/0,018)=1,1 million sidevisninger per måned for at hæve løn til én mand.
Heri er ikke beregnet udgifter til drift af virksomheden (husleje, computere mv).
Så med det hele - lad os sige 2 millioner hits per måned for et website med 1 mand ansat!
Det er for vildt. Det er måske derfor, mange små websteder lukker og bliver til slukkede stjerner i løbet af kort tid?
Avatar billede repsac Nybegynder
14. marts 2001 - 22:51 #1
Det lydder fuldstændigt sygt!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:55 #2
Ja, det kan godt passe, for hvor mange af dem der klikker på et reklamebanner, køber reelt produket, så det er vist meget fair med 2 mio. hits for at lønne en medarbejder.

//Anders
Avatar billede hcf-*team* Nybegynder
14. marts 2001 - 22:57 #3
det kan ikke passe
Avatar billede hcf-*team* Nybegynder
14. marts 2001 - 22:57 #4
doubleclick tjener kassen
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. marts 2001 - 22:59 #5
Det passer altså - og hvis du vil KØBE bannere for dit EGET websted, så koster det 52(!) kr. pr. 1000 visninger...minimum 1 million visninger eller 52.000 Kroner
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. marts 2001 - 07:30 #6
Prøv at kontakte de firmaer som er interesseret i at reklamere på dit site (direkte, uden om diverse firmaer)
Avatar billede hchristensen Nybegynder
15. marts 2001 - 08:48 #7
Du har helt ret - det er sindsygt og du har også helt ret i at det er derfor så mange dot-com\'er lukker ned. Verden er desværre sådan at annoncørerne kun tænker i klik og helt glemmer branding m.m. - ikke mindts takket været branchens eget fokus på \'hvor gode vi er til at dokumentere resultater (læs: klik-rater)\".

DCLK tjener ikke kassen - check deres regnskab og aktiekurs, det ser ikke pænt ud
Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. marts 2001 - 08:54 #8
Hele bannerreklame markedet er på kraftigt nedgangskurs.. der er nærmest ikke nogen der vil købe bannerplads i dag.
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. marts 2001 - 09:20 #9
Jeg havde altså ret. Det giver ikke en skid at drive et websted, hvis man baserer det på banner-reklamer. Selv websteder med kraftig trafik kan ikke engang tjene så mange penge, at de kan lønne deres medarbejdere. Et sted som dette eksperten.dk, er udmærket. Set fra brugernes synspunkt kan vi lynhurtigt hjælpe hinanden med at løse problemer omkring webudvikling osv.
Men jeg kender ikke tallene for dette websted. Hvis de har bare 4 fuldtids ansatte, skal de have (jævnfør tidligere beregninger) 8 millioner banner-visninger per måned - eller 266666(!) om dagen. Det er jo fuldstændig grotesk. Og vi ved jo, at når vi læser svar, kommentarer mv., så klikker vi aldrig på bannerne.
Nu er dette websted - ikke for at forklejne det - primært drevet af brugernes input. Det må gøre det lidt lettere. Det redaktionelle er der ikke lagt så stor vægt på, så de ansatte skal ikke selv skrive så meget.
Men tænk så på websteder, som primært eksisterer for formidling af nyheder. Mange af net-aviserne har jo hundredevis af artikler hver dag, som skal indsættes i systemet og holdes vedlige.
Undskyld jeg virker negativ, men hvordan skaffer man sig en (1) indtægt på internettet, hvis man ikke er filantrop eller har 25 timer i døgnet til denne interesse?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. marts 2001 - 09:23 #10
kartolux >> velkommen til internet-business ;o)

Fremtiden i mine øjme hedder brugerbetaling.. men det kræver en fast loyal brugerskare.
Avatar billede hchristensen Nybegynder
15. marts 2001 - 09:27 #11
nil >> du har helt ret med brugerbetalingen, kunsten bliver at finde den rigtige model
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. marts 2001 - 09:33 #12
Et sted som dette ville jeg nok godt give 100 Kr. om året for at kunne bruge. Måske er det vejen frem?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. marts 2001 - 10:48 #13
Det er i hvert fald noget man diskuterer meget for tiden.. og som de store sites allerede er ved at indføre... Jubii f.eks.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. marts 2001 - 07:17 #14
Jubii\'s brugerbetaling er nu lige i overkanten (bare min mening).

Det ville også blive svært at skaffe nye brugere til eksperten hvis de skulle betale 100kr. før de kunne begynde.... så skulle det laves med en prøveperiode, men der ville nok blive snydt :o|
Avatar billede mal Nybegynder
16. marts 2001 - 08:07 #15
Hvis det nogen sinde bliver til noget, så vil jeg gætte på at det bliver micro betaling for hver gang du stiller et spørgsmål / laver en søgning ... lad os sige eksempelvis 1 kr. pr. spørgsmål ... jeg har bare en fornæmmelse af at brugerne vil gå andre steder hen  ... men det skulle efter sigende virke for den blå avis ... de bruger det ... med en hvis succes
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 08:34 #16
Jakob Nielsen snakkede om micro betaling allerede i januar 1998.. meget tyder på at han får ret til en vis grænse...

http://www.useit.com/alertbox/980125.html
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
16. marts 2001 - 23:04 #17
Hvis hver bruger på Eksperten (lad os sige 15.000 brugere) betalte 100 kr. hvert år, ville det give en omsætning på 1.500.000,-. Det ville da rykke - men man må så nok gå ud fra, at hvis der skulle betales 100,- kr. hvert år, ville brugerantallet blive minimum halveret, hvilket ville sænke mangfoldigheden i dette pragtfulde forum ;-)
Avatar billede kartolux Nybegynder
17. marts 2001 - 00:00 #18
Ikke for at være negativ, men det ser for mig på mange måder ud til, at internettet er en død sild - og jeg har ikke fejet noget ind under gulvtæppet...

I tidernes morgen, da internet opstod, var ideen at viden skulle kunne eksponeres for og tilflyde alle. Endvidere skulle alle kunne deltage i denne eksponering på lige fod. Med andre ord skulle alle kunne udsende viden til andre, og andre skulle således kunne tildrage sig denne viden uden beregning eller omkostning. Viden skulle være en fælles ressource for alle internet brugere. Alt udveksling af viden skulle være gratis for alle.

At det aldrig blev helt gratis kan man se på internet udbydernes skiltefacader og kontorindretning. Vi må alle betale en slat penge for at kunne eksponere vores viden eller tildrage os andres viden.

Nå, men tilbage til webbets udvikling...

Efter denne korte, hekstisk og måske lidt nørdede indfaldsvinkel til et nyt medie, tog de økonomi-orienterede til orde. Der var jo penge i, at en side der læses ofte er mere værd end en side, der læses sjældent. Og det måtte der kunne tjenes penge på. Hvis man nu fortalte en mand, at 100 hits på en side var bedre end 10, ja så kunne man få ham til at annoncere for sin side. Hvis han nu brugte lidt penge for at skabe hits på sin side, og det rent faktisk lykkedes, ja så var han en større succes end den, der ikke annoncerede og genererede hits...

Hits - eller klik - er blevet en fællesnævner for succes på internettet. Jo flere hits et websted har, jo mere er det værd - set ud fra en reelt kapitalistisk synsvinkel. Og okay, jeg ville selv gerne have et websted med 100 millioner hits i timen, køre Rolls Royce og have tjenere på hver en finger. DET ville nok være bedre, end at skulle cykle på arbejde for at være miljøbevidst...

Men hvor er vi havnet - her den 16. marts år 2001? Vi er havnet præcist der, hvor fremsynede personer forudså for nogle år siden, at vi ville havne. Få fremstående websteder vil tegne sig for den primære trafik, mens en enorm mængde sekundære websteder vil fortegne sig i tågerne og blive som udslukte stjerner - usynlige i dagligdagen men dog synlige for den specielt interesserede.

Selv for specielle websteder - som f.eks. Eksperten.dk er det tvivlsomt, om det vil kunne overleve i det lange løb. Bannerannoncerne er de samme som på Jubii, og hvorfor skulle Jubii ikke i løbet af fjorten dage kunne danne et tilsvarende websted? De har arbejdskraften, hjernerne og alle de penge, de har behov for. De ville oven i købet kunne skaffe brugere i løbet af nul komma niks - alene i kraft af deres enorme antal hits og brugere i dag. Selv en joke på tre ord er seks reklamebannere og et hit værd...

Eksperten.jubii.dk eller reklame.jubii.dk eller hvad som helst. De har forspringet, og vi andre kan bare udvikle nye ideer, som jubii eller tilsvarende steder kan tilegne sig og perfektionere eller udbygge i løbet af kort tid.

Kapitalen har vundet igen. Ikke at jeg har noget imod det. Realiteterne er faktisk altid bundet op på penge...

Men hvad gør vi med specielle websteder. Hvad gør vi små for at tilegne os en del af \"succesen\"? Hvordan sikrer vi os, at Jubii eller tilsvarende websteder ikke stjæler hele ideen på en formiddag og gør den til endnu en kanal på det TV, vore Jubii-monitorer er blevet til?

Jeg er ikke sikker på, om brugerbetaling vil hjælpe på noget som helst. Som Jes Petersen påpegede, kunne halvdelen af brugerne forsvinde, hvis der skulle betales 100,- årligt for at anvende dette websted. Og derved ville - ifølge ham - mangfoldigheden forsvinde på dette websted. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

Dette websted er meget mangfoldigt. Enhver kan give sin hjælp eller modtage samme. Gratis. Sublimt...

Hvorfor ikke fjerne banner-annoncerne, sætte automatisk sletning af alle indslag der er over 90 dage gamle til \"On\", slukke lyset og gå hjem? Overlade webstedet til sin egen skæbne i et mørkt serverrum i en kælder i Rungsted?

Jeg vil gerne betale de 1200,- om året til Cybercity for hosting af dette websted. Eller alle 15.000 brugere kunne betale 0,1 Kr. om året for denne \"gratis service\"....  :-)

Hvad mener du? Skal vi lade nogle få leve overdådigt af dette websteds succes, eller skal vi alle kunne bruge det \"gratis\"?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
17. marts 2001 - 00:26 #19
Fordelen ved Internettet er jo, at det hele handler om at få en god ide. Om man så har de fornødne midler er til en vis grad underordnet, bare ideen og konceptet er godt nok. Og det er jo det, der er det smukke ved nettet - alle får chancen - ikke bare een, men så mange gange, man vil. Derfor tror jeg ikke, Internettet er en død sild - det er en blåhval, men den er stadig meget ung...
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. marts 2001 - 00:36 #20
Giver nu Kartolux ret, uden pengene har man ikke en chance, der er for mange store - alt for store - spillere på banen.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
17. marts 2001 - 00:45 #21
Tommyf >> Bare konceptet er godt nok - så er pengene ikke noget problem...
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. marts 2001 - 01:01 #22
En skam at vi er over den tid hvor en god idee og en stor kælder var nok :o|
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. marts 2001 - 01:19 #23
Jubii\'s brugerbetaling, hvad er det lige....
Jeg har ikke hørt om det før nu????
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. marts 2001 - 01:24 #24
Prøv at tilmelde en side... det er en ret høj pris (synes jeg). Ellers skal du vente i 6-12 måneder.
Avatar billede peng Nybegynder
18. marts 2001 - 05:02 #25
Først og fremmest, ros til kartoluxs indlæg. Det er efter min mening også realitet i dagens internet-verden.

Men jeg synes nu ikke at man skal gå så vidt og erklærer internet for død. Det er da ganske rigtigt at Jubii har magt, og vil nok i fremtiden blive ved med have det. Men det gælder stort set alle brancher.

Mit forslag er, at \"små fisk\" slår sig sammen og start en ordentligt konkurrence mod \"store fisk\". Konkurrence er som vi nok alle ved mange gange sundt for industrien, og er mange gange den eneste faktor til kvalitet forbedring.

Grund filosofien bag internet er i modsætning til traditionelt økonomi mere organisk. Her menes det at blandt andet magt er decentraliseret og ikke hierarkisk opbygget. Jeg er sikker på at også os \"små fisk\" i fremtiden får et plads på nettet.

Jeg har et projekt som netop bygge på princippet om decentraliseret website. For de der er interesseret, er I velkommende til at smide et forslag til peng@plteam.dk eller her på eksperten.

Mvh. Peng Lin
Avatar billede kartolux Nybegynder
18. marts 2001 - 23:39 #26
Tak for snakken - og tak for rosen peng - i lige måde  :0)

Over and out
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. marts 2001 - 08:39 #27
kartolux >> Nu kommer jeg til at lyde lidt morgensur, men det er da ikke særligt høfligt bar selv at tage alle pointene igen...
Avatar billede kartolux Nybegynder
19. marts 2001 - 08:56 #28
Det var et råd fra de andre - det var jo kun et oplæg til debat. Jeg havde oprettet med 60 points - uden at tænke videre over det. Jeg var ikke klar over, at man kunne lave indlæg med nul points :0)

Egentlig var det kun for at få lukket spørgsmålet, at jeg gjorde sådan.

Men hvis du gerne vil have lidt points er der intet til hinder for det.

Jeg går ikke op i det med points.

I øvrigt tak til alle for deres indlæg :0)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. marts 2001 - 08:57 #29
Det er i orden :o)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
21. april 2001 - 02:24 #30
KArtolux>
Bedre sent end aldrig, men jeg kan ikke lade være med at kommentere din til tider ikke helt færdigtænkte tankegang. ;]

>Hits - eller klik - er blevet en fællesnævner for succes
> på internettet. Jo flere hits et websted har, jo mere er
>det værd - set ud fra en reelt kapitalistisk synsvinkel.

Det er korrekt at der tidligere har været en tendens til at vurdere et netsites værdi baseret på først pageimpressions og senere unikke brugere. Dog har den seneste tendens i markedet været at det ikke er nok at kunne fremvise x gange tusinde brugere for at tiltrække investor kapital, men der derimod kræves at der kan vises en sund forretning med endte sorte tal på bundlinien eller et regnskab der redegør for en fornuftig mulighed for sorte tal på bundlinien. Med andre ord er markedet skiftet fra en at værdifastsætte virksomheder på baggrund af tro, men derimod fastsætter dem på baggrund af deres regnskaber.

>Vi er havnet præcist der, hvor fremsynede personer forudså
>for nogle år siden, at vi ville havne.

Jeg tror nærmere denne bør vendes om og skrives: \"Hvor historieinteresserede forudså ...\" Fordi faktum er at Nettets udvikling ikke er noget unikum, men er set i utallige former for mange forskellige teknologier og medier. Senest er fjernsynet, der ligesom nettet også var et medie for de få rige mennesker i starten, men som senere bredde sig til den almene befolkning og de begyndte at udnytte mulighederne. På trods af diverse fritids- og lokalstationer rundt om i verden, så har det også udviklet sig til at der eksisterer nogle få førende store kanaler inden for de forskellige områder. Det samme eksempel gælder radio, aviser, pladeselskaber og bøger.

>Bannerannoncerne er de samme som på Jubii, og hvorfor
>skulle Jubii ikke i løbet af fjorten dage kunne danne et >tilsvarende websted?

Thjaa det kunne de sikkert, men spørgsmålet er her om de ønsker at gøre det? Du skal huske på at en virksomhed som Jubii er afhængig af at der findes andre website end den selv, ellers vil kerneproduktet (indekset) forsvinde.

>De har arbejdskraften, hjernerne og alle de penge, de har
>behov for. De ville oven i købet kunne skaffe brugere i
>løbet af nul komma niks - alene i kraft af deres enorme
>antal hits og brugere i dag.

Jeg tror generelt man skal passe på med at gøre alle projekter med en økonomisk baggrund til fjender. Husk på at uden den økonomiske interesse i nettet ville vi ikke have en infrastruktur som den vi har i dag. Så ville firmaer som Cisco måske ikke have eksisteret og dermed ville vi stadigvæk side forbundet via nulmodem kabler eller lign.

En anden ting er at du ukritisk beskylder brugerne for at være dumme. En ting er at Jubii har trafikken på nuværende tidspunkt, men de har ikke fået den pga. af penge eller fordi de var først i Danmark, men derimod fordi de har lavet nogle produkter der på den ene eller anden måder netbrugerne finder til nytte.

Du nævner at Jubii bare kan kopiere enhver ide og putte den ind i sit eget univers og tilføre den brugerer. Dette er sandheden i en verden hvor folk ikke stiller spørgsmål ved et produkts kvalitet eller betvivler nytteværdien af produktet.

Det er til enhver tid brugeren der har magten og bestemmer hvilket website vedkommende vil se på (medmindre han/hun surfer porno sider og ikke kan finde ud af at lukke popup vinduer ;-).

>Men hvad gør vi med specielle websteder. Hvad gør vi små
>for at tilegne os en del af \"succesen\"?

Det er faktisk ret enkelt. Lad være med at gøre som 80% af ejerne bag de internet sider der findes på nettet gør!

Gør det med mening, og med en vilje af stål.

Jeg har en fortid med internettet på små 6 år nu og jeg husker tydeligt hvordan folk i \"gamle dage\" lavede websites der reelt indholdt brugbar information. Det var folk der lavede det fordi der var en tanke bag. En unik tanke der løste et problem eller fyldte et hul i folks hverdag. Det blev lagt blod sved og tårer i at finde ud af hvordan man bedst muligt udnyttede mediet og kunne du finde en ny måde at præsentere dit indhold på som både var overskuelig, enkelt og sørgede du for at opdatere dit indhold, ja så var du næsten sikker på at folk med samme interesse besøgte siden, skrev til og i nogle tilfælde besøgte dig IRL og ofte var det begyndelse på vendskaber der holder den dag i dag.

Spørgsmålet er så: \"hvad laver folk nu\"? Og det er egentlig meget nemt at svare på. Prøv at lave en søgning på orderne \"tjen nemme penge\", \"webdesign\" eller \"mp3\" på diverse søgemaskiner. Aldrig nogensinde før har der eksisteret så mange uinteressante websites/websider om ligegyldige emner og med så lidt indhold som nu.

Og heri ligger årsagen til at de små websites og websteder har svært ved at få success. Nemlig folks absolutte mangel på selvkritik og evne til at lade være med at beskue sit eget værm med \"en moders øjne\". Samtidig er alle stort set besat af tanken om at blive millionær i løbet af en nat uden at skulle forlade sengen, hvilket sjældent lykkes og enhver der har sidder som supporter på et produkt ved at det sjældent er de tilfredse kunder der ringer ind og råber højest :-), hvilket er årsagen til at det altid er \"taberne\", og dem der føler sig trådt på, man kan høre stå og brokke sig på sidelinien.

Vil du have del i success\'en så kræver det vilje, selvkritik, gåpåmod, og evnen til at blive ved selvom naboens græs er grønnere. Det er ganske som alt andet her i verden:

Gode ting overlever, dårlig ting dør (men glemmes aldrig) og nogle dårlige ting er forklædt som gode men en svindler bliver altid taget med bukserne nede og havner i skrotbunken sammen med alle de andre tåbelige ting vi idag morer os over når vi sidder til de årlige julefrokoster.

>Jeg vil gerne betale de 1200,- om året til Cybercity for
>hosting af dette websted. Eller alle 15.000 brugere kunne
>betale 0,1 Kr. om året for denne \"gratis service\"....  :-)

Her tillader jeg mig igen at prikke lidt til dig :-) og nævne at et websted i ekspertens størrelse formodentlig ikke kan hostes for 1200 om året. Den simple grund er at folk glemmer at det ikke bare drejer sig om at have en computer stående med en internetopkobling.

Et site som Yahoo, der på ydersiden umiddelbart kan minde om et par bunker HTML sider der er flækket sammen med lidt database haløjsa, består i realiteten af hundredevis af computere fyldt med netkort koblet til switches og derefter videre til størrer netværks forbindelse og derefter videre igen osv osv. Den slags systemer laver man ikke for 1200 skildinger om året.

På samme måde (dog ikke i samme målestok) fungerer eksperten. Jo mere belastning der kommer på et site jo flere maskiner og størrer netforbindelse skal der til for at brugerne ikke oplever en fejl 500.

>Jeg er ikke sikker på, om brugerbetaling vil hjælpe på
>noget som helst. Som Jes Petersen påpegede, kunne
>halvdelen af brugerne forsvinde, hvis der skulle betales
>100,- årligt for at anvende dette websted.

Spørgsmålet er som om de 50% af brugerne der ville forsvinde ikke er selvsamme brugere der konstant er til gene for de andre ved at oprette flere konti og snyde med point eller på andre måder er med til at få eksperten til at afvige fra det oprindelige mål, nemlig vidensdeling?

Det er set flere stedet at en mild form for brugerbetaling har været med til at tynde ud i de useriøse brugere og dermed forbedre kvaliteten til glæde for alle.

>Hvad mener du? Skal vi lade nogle få leve overdådigt af
>dette websteds succes, eller skal vi alle kunne bruge
>det \"gratis\"?

Er det bare mig eller gemmer der sig en lille Mao i maven på dette spørgsmål? For mig virker dette spørgsmål mest som et udtryk for irritation over at nogen fik ideen til eksperten før andre og som straf skal den tages fra dem? ;-)

En anden ting er at at jeg tvivler stærkt på at man lever overdådigt af Eksperten.dk og ærlig talt kunne jeg godt nævne de første 10 \"normale\" job jeg hellere ville have i stedet for at skulle svare på spørgsmål fra sure brugere der forlanger svar på deres email 2 minutter efter de har afsendt dem, på trods af at de ikke betaler noget for servicen og lign.

Jeg tror at en af årsagerne til at mange erklærer nettet for dødt og hæver den knyttede næve mod de markedsførende virksomheder/sites på det, er at for første gang er det blevet muligt at følge udviklingen af et medie/ en teknologi på så tæt hold og med så megen \"gennemsigtig\" for den almene bruger og det de ser er uvant for dem.

Det er ikke alle der er bekendt med hvordan begrebet udbud og efterspørgsmål fungerer i praksis og det skræmmer folk at finde ud af at det de troede var deres sandhed måske ikke er den rigtige sandhed.

Samtidig finder jeg ofte at dem der har en tendens til at råbe højest mod de sites der klarer sig godt på nettet er de folk der selv har forsøgt at lave et websitet, med håbet om at blive den klareste stjerne på himlen, men i sidste ende faldt igennem trækronerne og forsvandt i skovbunden, fordi de ikke havde vilje, fornuft og selvkritik nok til at tage kampen op mod de tusindvis af andre der også drømmer om at blive den selvsamme stjerne.

Til Jes pedersen & tommyf>

J>Jubii\'s brugerbetaling, hvad er det lige....
J>Jeg har ikke hørt om det før nu????

T>Prøv at tilmelde en side... det er en ret høj pris (synes
T>jeg). Ellers skal du vente i 6-12 måneder.

Så vid jeg kan læse drejer betalingen for tilmelding af link sig udelukkende om erhvevslink og erotik link og IKKE private tilmeldinger af ikke-kommercielle websites. Jeg formoder årsagen til dette er at netop disse to former for websites netop tjener penge på den service som Jubii yder for dem. Nemlig reklame.

Min personlige holdning er så at hvis man som virksomhed ikke har råd til at afsætte 2000-5000 kr årligt til markedsføring af sin virksomhed, ja så tror jeg ikke man skal regne med at ens forretning vokser specielt meget.

Det sjoveste eksempel er dog en udtalelse fra en medarbejder hos Datadan i forbindelse med en computerworld artikel om emnet. (http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=10126)

\"... flere af DATAdans små kunder ikke kan afsætte penge til at lade sig optage på portalen.\"

Kigger man så lidt på datadans priser ser man at de tager 1920 kr i kvartalet + 1300kr (3220,-kr det første år) i opstart for et webhotel der indeholder 50mb plads, ftp login, 1 domæne navn og 5 email adresse.

Når man så kigger på azero der er i stand til at tilbyde den samme ydelse (dog med 50 email konti i stedet) for små 699,-kr (ex moms) det første år, ja så forstår man jo godt hvorfor deres kunder ikke har flere penge tilovers. :-)

Peng> (Ja du slipper heller ikke helt nu hvor jeg er igang ;-)

>Mit forslag er, at \"små fisk\" slår sig sammen og start en
>ordentligt konkurrence mod \"store fisk\". Konkurrence er
>som vi nok alle ved mange gange sundt for industrien, og
>er mange gange den eneste faktor til kvalitet forbedring.

Hehe ja, og så opstår der en ny stor fisk, som \"bare vil  tjene penge og bestemme alting selv\" og nye små fisk brokker sig og slår sig sammen og så har vi historien igen :-)

Så vidt jeg errindrer var hovedmændene bag Jubii også små fisk der forsøgte at slå den store fisk. Dog var det dengang et spørgsmål om internetopkoblinger og firmaet hed ikke jubii men Cybernet. Så der er faktisk ikke så stor forskel på de små fisk og de støre fisk, andet end ønsket om at bestemme selv :-) (ikke at det er nogen skidt ting)

>Grund filosofien bag internet er i modsætning til
>traditionelt økonomi mere organisk. Her menes det at
>blandt andet magt er decentraliseret og ikke hierarkisk
>opbygget. Jeg er sikker på at også os \"små fisk\" i
>fremtiden får et plads på nettet.

Øhmm nope. Grundfilosofien bag nettet var at nogle enkelte forskere skulle have mulighed for at dele noget data på trods af større afstande. Man hører ofte tale om at nettet i sin helt oprindelige form var ment som noget der var gratis for alle, at alle skulle kunne bruge det og at anarki var grundpillen i det. Men faktum er at det var et spørgsmål bedre udnyttelse af ressourcer og i sidste ende penge, der var årsagen til at vi idag kan sende en mail til Nigeria i løbet af ganke få sekunder.

Nå nu tror jeg vist jeg fik kommenteret det mest nødvendige for mit vedkommende, (selvom det efterhånden nok ender med at blive et af ekspertens længste indlæg :-), men det skal lige slås fast at ovenstående ikke er ment som personlig kritik og at jeg heller ikke ønsker at lyde som en sur bussemand der bare vil være efter folk, men der er derimod et \"stille\" ønske om at folk snart ville kommer over den periode hvor man bruger tiden på at fortælle hvor onde alle andre er og hvor umuligt alting er og i stedet bruge deres kræfter på at skabe det de ønsker, fordi ingen andre gør det. :o)

Nogen vil sejre, andre vil falde og de der rejser sig op og prøver igen og igen indtil det lykkes, er i mine øjne en større helt end den for hvem alting lykkes første gang eller vedkommende der vælger at slikke sine sår foran fjernsynet for til sidst at blive begravet sammen med sin sofa og sin fjernbetjening.

/Just my 2 cents

Med hyggelig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 13:20 #31
Hvorfor var det lige at vi ikke fik point når vi nu havde svaret ?
Det er da ikke fedt at hjælpe en der så bare tager sine point igen... Det vil blive husket til en anden gang.
Avatar billede kartolux Nybegynder
21. april 2001 - 14:05 #32
--> vladimirr  Hvis min forklaring til nil.dk vedrørende points-tildelingen ikke er tilstrækkelig for dig, så må du gerne få 2 point af mig. Det svarer til din indsats vægtet i forhold til de øvrige deltageres.

Giv mig et praj om, hvad du kunne tænke dig at svare på, så opretter jeg et spørgsmål.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 18:38 #33
Jeg mener bare generelt, det er en dårlig udvikling, ellers skulle du som du selv skriver have oprettet det til 0 point, hvilket ville være helt i orden, og de 2 point, kan du bare putte i et evt. andet debatemne, jeg kan sagtens leve uden.
BTW. Der mangler faktisk en kategori, nemli Debat: hvor det ikke skulle være muligt at afsætte point, så det ville blive en helt fri debat, og ikke bare en pointjagt.

//Anders
Avatar billede kartolux Nybegynder
21. april 2001 - 18:43 #34
Vi er helt enige  :0)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 18:47 #35
Der er ikke noget værre end at en debat bare bliver en \"snakken spørgeren efter munden\" for at opnå point !
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. april 2001 - 19:30 #36
Osaka og kartolux - En virkeligt spændende debat i fik sat i gang.

Andreas_admin har tidligere været inde på at brugerbetaling snart vil blive indført her. Eksperten.dk som den ser ud i dag vil dog fortsat være gratis. De 100,- som Andreas_admin har på bedding vil så være ekstra services man som bruger kan købe sig til.

Prøver lige at finde link til spørgsmål.
Avatar billede moroax Nybegynder
06. maj 2001 - 23:31 #37
Er det bare mig eller er folk herinde FULDSTÆNDIG besat af deres skide point,
det går jo nærmest over i det hjernedøde ?!!!....

BEMÆRK IRONIEN HER:  >>>
Min kommentar er nr. 37 så jeg har helt sikkert fortjænt 37/60 dele
Hmmm... nej MIN kommentar var ca. 80% bedre end gennemsnits-svarret her inde,
så JEG SKAL have 37/60-dele + 80% oven i,
+ 1000 point for at jeg SELV skal gøre dig opmærksom på at det er mig der skulle have alle de her point - så alt i alt skylder du mig ca. 1145 oprundet til 1200 point !!!...
<< IRONI SLUT !!!...

TAG JER DOG SAMMEN, i lyder sq som en flok patte-unger på 5-6 år, MOAR,jeg vil ikke ha\' den røde slikkepind, hvorfor skal han have den grønne den ville JEG have
> MODEREN>>  Øhhh... HVORFOR min søn ???...
> 5-6 årige unge >> fordi JEG er BEDST !!!....

<br><br>

WAKE UP !!!....
(undskyld jeg drejede ude om emnet ;-))

i øvrigt >Oskar San>
VIRKELIG SMUKT KOMMENTERET !!!...
Avatar billede moroax Nybegynder
06. maj 2001 - 23:32 #38
B.T.W.
HUSK nu at checke at i ALLE HAR fået jeres daglige 5 point i dag !!!...

;-)
Avatar billede moroax Nybegynder
06. maj 2001 - 23:34 #39
UPS Oskar San = Osaka San
I\'m Truely Sorry ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. maj 2001 - 23:35 #40
5 daglige point??? Jeg skal mindst have 200 før jeg kan sove roligt. *gg*
Avatar billede moroax Nybegynder
06. maj 2001 - 23:37 #41
AAAAAAAAAAArgh......
OneOfThem !!!.....

Hahahahahahahaha......
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. maj 2001 - 23:52 #42
Moroax>

Takker mange gange :-) - håber meningen kom frem selvom skidtet er fyldt med fejl og mangler (har lige siddet og lsæt det igennem og damit hvor må jeg have været træt for at kunne lave alle de slå fejl :-)

Hvad angår point, thjaaa... jeg kan snildt leve uden, jeg har ikke behov får at stilel så mange spørgsmål så bare der er til et problem i ny og næ så er jeg godt tilfreds.

Desværre ligger det dybt i menneskets natur at vi er Statsludere i weltklasse. Man kan ikke lave ranglister i den tro at folk ikek vil begynde at konkurrere, så for at citere en af mine helte, Scott Adams, forfatteren til \"The Dilbert Principle\";

\"People are idiots!\"

Med hyggelig hilsen
Oscar Eg Gensmann
www.Builder.dk
Avatar billede moroax Nybegynder
07. maj 2001 - 00:14 #43
Ahhhh....

Rart at der er flere end mig som er her af den samme grund
Viden - når man MEST har brug for den !!!...

(
er DU webmaster på den ???...
>> Grafikker/programmør ???... <<
- if so, mail me: admin@find1ven.dk
)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. maj 2001 - 00:22 #44
Jeg bruger masser af tid på at hjælpe folk i andre forums/ newsgroups og der er ingen point at hente højst selvtilfredsstillelse. Konkurrencer har jeg nu ikke noget imod, dog skal det siges at pointsystemet herinde ofte gør at håbløse svar dukker op i forhåbningen af at der falder lidt af...

/Nikolaj
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. februar 2002 - 11:04 #45
Jeg har ikke læst alle indlæg..

Men jeg har selv tidligere forhandlet med doubleclick som nu bliver slået sammen med adclick.

Jeg kunne få 5 øre pr. visning. Vi fik ikke forhandlet klik færdigt.

For at komme med havde de følgende krav:

"De krav vi har lige nu ser således ud:

Antal visninger pr. måned min. 250.000
Antal unikke besøgende ca. 20.000"
Avatar billede payout.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 02:44 #46
prøv www.payout.dk - per click eller exit! ;)