Avatar billede TiHs Nybegynder
06. december 2004 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre komponent udseende i Flash MX 2004

Hey eksp...

Er der nogen der ved hvoran man kan ændre udseende (farver) på en komponent i flash mx 2004 ?
Den komponent jeg gerne vil ændre lidt på er
ScrollPane ....

T.
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
07. december 2004 - 10:04 #1
Her er noget kode til at ændre ScrollPane-komponenten.

Koden skal du bare indsætte som en aktion i den .fla, hvor du bruger komponenten. Husk at navngive din ScrollPane ...jeg har omdøbt den til "MyScrollPane"

//Fjerner default-rammen på scrollPane-komponenten
MyScrollPane.setStyle("borderStyle","none");

//Ændrer farven på rammen
_global.style.themeColor = 0xffffff;
Avatar billede TiHs Nybegynder
07. december 2004 - 18:29 #2
Lyder godt ... og virker ja, men hvad så med selve scroll funktionen der er i højre side ... den ændre sig jo ikke ... det er kun rammen ....
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
07. december 2004 - 20:07 #3
Jeg har ikke selv leget med selve højre side af ScrollPane-komponenten. Men jeg har da set andre gøre det. Du kan eventuel starte med at kigge på dette link! (Jeg har ikke selv prøvet det)
http://www.jessewarden.com/archives/2004/04/short_stint_in.html
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
10. december 2004 - 12:50 #4
>timhs >> Fik du løst dit problem?
Avatar billede TiHs Nybegynder
10. december 2004 - 13:34 #5
Nej ikke helt endnu ... har prøvet med de koder der stod på siden, men det endte med at den helt forsvandt for mig .... så jeg førsøger desværre stadig med at sætte den rigtigt op ....
Jeg forsøgte med at eksportere den for actionscript, hvorefter jeg så indsatte koderne fra den side du henviste mig til, og til sidst indsatte min scrolltump...
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
10. december 2004 - 13:49 #6
Ok. Til en anden gang behøver du altså ikke give point, hvis du ikke fik løst problemet. Men jeg takker selvfølgelig.

Måden jeg kom frem til min løsning var at Google min problemstilling - men det har du vel også forsøgt dig?! Du skal bare være MEGET specifik i dine søgeord, så ska der nok dukke noget op på et tidspunkt.
Avatar billede TiHs Nybegynder
10. december 2004 - 13:50 #7
Okay ... jamen jeg vil prøve at søge lidt mere på det så tror jeg ...
Ja, men jeg syntes bare at ved første øjekast på det du sendte mig så jeg løsningen og forstod den ... meeeen åbenbart ikke :o)
Skriver nok igen hvis det går galt