Avatar billede micman Nybegynder
17. oktober 1999 - 22:56 Der er 28 kommentarer

Hvilken Online butik bedst? PRC-data?

Hvilken IT butik synes I er bedst?

Jeg har selv været yderst tilfreds med PRC, 4 ud af 5 gange blev mine varer leveret næste dag eller dagen efter igen!

Alt sammen har virket perfekt!!

Hvad synes I ??

M.v.h. Mic
Avatar billede ep Nybegynder
17. oktober 1999 - 23:12 #1
Hold fast i PRC-Data!
De fupper ikke folk, og deres support er i top!
Avatar billede klas Juniormester
17. oktober 1999 - 23:12 #2
Jeg har købt 2 hele systemer og diverse løs-dele hos prc - Der var nogle af de varer jeg havde bestilt som der var vente tid på - men generelt har jeg været tilfreds med dem.. der har været lidt hardware problemer med det jeg har købt.. fx defekt harddisk som jeg fik byttet.. lidt problemer med nogle ram.. samt lidt problemer med grafik kort.. men det er jo ikke dem som laver hardwaren..

en konkurent til dem er jo klart it-butikken som også ligger her i viborg.. der har jeg ikke købt så meget, men jeg har købt en pc i deres shop datafilen engang, og den vil jeg mene var virkelig god kvalitet (en computer med deres eget mærke proff)

- it-butikken synes jeg ikke levere så god en service som prc gør.. eksempel :

Jeg skulle købe tomme cd'er fra itbutikken, men jeg kunne ikke komme ned på deres lager og hente dem (200 meter fra hvor jeg bor)

Da jeg skulle købe den pc jeg selv har nu  var jeg ude i prc, der kom jeg op på deres kontor og sad ved deres maskiner og sammensatte selv min pc med hjælp fra en ansat, og jeg fik rabat på mit lydkort da de ikke lige havde det jeg gerne ville have :o)
Avatar billede klas Juniormester
17. oktober 1999 - 23:14 #3
dog forstår jeg ikke hvorfor prc ikke får lavet deres shoppingsystem ! det har været udsat i omkring ½ år mener jeg.. det ville virkeligt hjælpe på deres site...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. oktober 1999 - 00:03 #4
jeg bestilte noget hos PRC i august 98

de lovede at det kom fredag, da jeg bestilte mandag...

men det kom ikke.. det kom heller ikke lørdag....

eller mandag....

så ringede jeg til dem, de sagde at den og den CPU kunne de desværre først få om 3 dage.. og så ville de sende det der...

men så sagde de at der gik 3 uger før de fik den cpu... så bad jeg om at købe det uden cpu og så købe den et andet sted... men så: "eeeh vi har vist heller ikke flere kabinetter og din harddisk er heller ikke på lager... der går nok højst en uge..."

der hander jeg sgu ikke mere! de er da nogle svin at man ikke får at vide at ens varer ikke er hjemme... jeg har brugt en stor del af min tid på at checke hos posthuset om det var kommet... og gået og regnet med at det kom, når nu de sagde det
Avatar billede micman Nybegynder
18. oktober 1999 - 00:06 #5
>>cyberesben

Hvilken butik handler du så i nu??
Jeg har som sagt kun har haft gode erfaringer med PRC, og dårlige med alle andre! (WIT undtaget)

M.v.h. Mic
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. oktober 1999 - 00:21 #6
jeg hander der hvor hver enkelt hardwareting er billigst
18. oktober 1999 - 00:24 #7
Jeg har tidligere været daglig chef hos PnP Lageret, men holdte da investorerne fik for meget magt...
Er der nogle af jer, der har gode/dårlige erfaringer derfra.

PnP Lageret er idag ejet af en eller anden privat person, som ikke har forstand på hardware.
En af investorerne solgte shoppen for en fukun' slik, og det var lille mig der havde programmeret hele skidtet.
lort lort lort lort lort lort
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. oktober 1999 - 00:50 #8
hehe syndt!
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. oktober 1999 - 09:52 #9
Jeg har handlet en del hos PRC og er generalt tilfreds, især efter de første problemer hvor jeg truede med Politianmaledelse, men så fik Gerner fat i sagen og alt blev ordnet hurtigt og til min største tilfredshed, efterfølgende har jeg altid fået en god behandling. Jeg har ikke handlet der efter der er kommet ny ejer.

Jeg har også handlet en del hos Zitech altid med hutig og korrekt levering (gerne dagen efter) og aldrig haft problemer, det samme kan siges om nemcomputer (som er det eneste sted hvor man kan følge sin ordre hele tiden og der er direkte link til varens gang hos Post Danmark).

/Benny
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. oktober 1999 - 09:53 #10
Men tjek altid de laveste priser på fx http://www.909edbpriser.dk.

IT Lavprisbutikken kunne jeg ikke finde på at handle i, efter et besøg på Kontor & Data.

/Benny
Avatar billede ep Nybegynder
18. oktober 1999 - 10:02 #11
Jeg har handletr hos PNP lageret et par gange, de er sq også gode. Altid til tiden og god support. Tjek http://www.pnp-lageret.dk/
18. oktober 1999 - 10:04 #12
Tja damn, dengang det gik allerbedst var vi sgu ret gode.
Det var sgu osse ærgeligt at en investor skulle sætte kæp i hjulet.

;) Lars
Avatar billede micman Nybegynder
18. oktober 1999 - 11:45 #13
Ja men husk at www.edbpriser.dk kan være vildledende. Mange af de butikker der ligger med den laveste pris, er tit nogen små snolede nogen, ejet af en eller anden knægt på 15, der ikke har forstand på en skid.
De kan aldrig levere!

Mic
Avatar billede ep Nybegynder
18. oktober 1999 - 15:38 #14
mic> Det passer jo ikke !!
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. oktober 1999 - 15:41 #15
mic> Kan du ikke fortælle hvem det er, istedet fro at smide sådan en påstand afsted?
Avatar billede bambi Nybegynder
18. oktober 1999 - 15:53 #16
benny.dk> Hvad var det på Kontor & Data der gør at du ikke vil handle hos IT (Lavpris)butikken?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. oktober 1999 - 16:15 #17
Deres stand (eller mangel på samme). De havde bare en stand med en computer som viste deres hjemmeside og ellers ikke andet.

Nu kan man så argumentere med at man syntes det er godt, men det er min personlige holdning at hvis de ikke vil ofre mere på en deltagelse så bør de undlade at deltage. Jeg så flere som havde glædet sig til at se deres stand (da de i tilføjelsen til kataloget stod at de deltog - de var ikke med i det oprindelige katalog) og som så blev skuffet over standen.

/Benny
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
18. oktober 1999 - 16:47 #18
PRC skal du passe på med... de holder IKKE de leverings tider de lover...
Jeg har i 3 tilfælde handlet hos dem (med forhåbninger om at det ville blive bedre), men INGEN af gangene har de overholdt til leveringstider de har lovet mig pr. telefon eller pr. E-mail...
Så hvis det er noget du skal bruge hurtigt..så find et andet sted....
Avatar billede douglas Nybegynder
18. oktober 1999 - 18:03 #19
Absolut Midtdata:

http://www.midtdata.dk

/Douglas
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 16:41 #20
Jeg har prøvet mange... rigtig mange.
PRC var også rigtig godt indtil de udvidede. Jeg bestilte og fik svar to-tre gange. Det er snart et halvt år siden og jeg har efterhånden (selfølgelig) helt opgivet, at få de varer, jeg bestilte selvom de bedyrede, at de skam ville blive sendt. Siden har jeg handlet andetsteds - Også fordi de blev lidt for dyre.

De sidste mange gang har jeg handlet hos ACS, som generelt er meget billige. Det samme gælder Data Import (før hed de Dat-import). ACS er en lillebitte biks uden hjemmeside. Hvis du skal bruge noget, de ikke har på lager, så glem det. De ved heller ikke så meget om tingene, men hvis du ved, hvad du vil have....  Data-import er ikke klogere, men har altid et stort lager til meget rimelige priser.
Avatar billede sunesune Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:24 #21
Lige et lille tip: 090edbpriser har sjældent de rigtige priser stående! Jeg checkede RAM og grafikkort priser, og når jeg kom ind på forhandlernes sider passede priserne slet ikke. Varerne var mange gange et par hundrede kroner dyrere end den pris der stod på 909edbpriser.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:35 #22
sune>> edbpriser kan da ikke gøre for at forhandlerne siger nogle forkerte priser
Avatar billede micman Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:38 #23
>>cyberesben

EDBpriser modtager bare et regneark eller en database med forhandlernes priser, de er ikke selv ansvarlige for at butikkerne skriver noget forkert!
EDBpriser er ok, inden designet blev ændret.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:46 #24
micman>> hvorfor skriver du det til mig og ikke til sune?

jeg syned edbpriser er bedre nu i ASP versionen
Avatar billede micman Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:49 #25
>>cyberesben

Nej det kører langsomt, og når man har valgt en ting, skal den reloade hele siden og alle pulldownmenuerne, det er skod.
De kunne sagtens have lavet det uden at den skulle reloade det hele hver gang, så dne hentede alle tingene første gang.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:51 #26
ja det er rigtigt men ellers er den ok
Avatar billede micman Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:53 #27
>>cyberesben

Ja selve designet er pænere end før det var 909
Avatar billede melvis Nybegynder
26. oktober 1999 - 21:16 #28
I blev spurgt hvilken butik i synes er bedst!!! ikke starte en diskution omkring edbpriser.dk. I skulle tage et kig på www.jyskcomputer.dk de har de fedeste priser og en kanon support!! Men bemærk deres hjemmeside er lidt langsom til at blive opdateret, dvs der kan forekomme gamle priser som ikke passer med dagens.! :)

Melvis