Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

IBM Hardisk. Kan det være rigtigt....

Jeg har lige købt en IBM hardisk, og nu er de brandt af, men da jeg skulle tage harddisken ud kom jeg til at bøje et ben.
Jeg ville så børe benet ud og tage en og bytte den, men da jeg prøvede at bøje den lige igen, knækkede den(dum som jeg var)
Da jeg så prøver at bytte den igen, siger de, der hvor jeg købte den: \"Vi kan se den er brandt af, da du KNÆKKEDE benet!!!\"
Kan harddisken brande af, bare fordi at jeg knækker et ben, og der var ingen strøm sat til, denb havde ikke været tændt i 12-15 timer???
Jeg skal ind og brokke mig i morgen mænd skal lige være sikker på at jeg har ret.

Hilsen
Michael
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:06 #1
mænd = men
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:11 #2
Ja, hvis der er fysisk skade (vold?) på harddisken, hvad et knækket ben må betegnes som værende vold, står du meget skidt, da forhandleren er i sin gode ret til at afvise den med henvisning til at den ikke kan være knækket af sig selv.
se mere i købeloven på www.fs.dk

//Anders
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. marts 2001 - 22:11 #3
du har da vel ikke sagt til dem at du knækkede det?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:15 #4
Ja, den kan godt brænde af ved at der er knækket et ben, hvis du prøver at tænde den igen derefter.

//Anders
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:15 #5
Jeg gav dem mit IDE kabel, med benet siddende i.
Men kan hardisken brande af, fordi at jeg tager hardisken forsigtigt ud, men knækkede et ben???
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. marts 2001 - 22:17 #6
det kan da heller ikke være kvali vare når et ben knækker bare fordi det har været bøjet lidt, så har jeg fandme været nød til at købe mange hd\'er!
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:19 #7
Eller sagt på en anden måde, hvis jeg sidder med harddisken i hånden og knækker et ben på den, kan den så brande af?????
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:21 #8
Men jeg satte ikke hardisken i da jeg havde knækket benet.
Så jeg kan sige at den først brandte af og så knækkde jeg et ben, burde jeg så ikke få den byttet???
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:23 #9
Tjaa, jeg har 3 IBM´er og de har ofte været med i skole og  andre steder, der er aldrig sket noget med dem, ikke endgang bad clusters

Grobut>> Hvis jeg var dig ville jeg fremlægge sagen for din forhandler, hvis de ikke vil bytte dem så kontakte IBM Denmark eller deres importør, og se om de vil hjælpe dig.

//Anders
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 22:25 #10
Ring til IBM danmark og spørg dem. Det kan jo være at det er et kendt problem.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:25 #11
Makse>> To late !
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:27 #12
Mange Tak for hjælpen....
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 22:27 #13
:) yup.
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:28 #14
Har du et nr. til IBM Denmark??
Det er da ikke det der ligger ude i Brøndby eller vallensbæk, vel???
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. marts 2001 - 22:28 #15
Det var så lidt, held og lykke

Du skal dog vide at IBM stadig laver de bedste diske. (Ifølge diverse tests)

//Anders
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:30 #16
Ved det godtmjeg har selv en anden, som har kørt rigtig godt i et år.
Makse, hvis du har læst spørgsmålende, burde jeg så ikke kunne få den byttet
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 22:36 #17
Det er svært at sige grobut. Hvis IBM har set fejlen før, kan det jo være at de siger god for det. Men du skal nok ikke snakke for højt om, at du prøvede at rykke benet tilbage. :)

Hvis de godtager det, kan du jo få dem til at give dig et RMA/Fejl nr. Så kan du give det videre til der hvor du har købt harddisken.
Avatar billede tkirk Nybegynder
14. marts 2001 - 22:38 #18
Prøv at skrive en mail nu, så har du svar inden for 30 min, det kan jeg næsten garantere!
Avatar billede grobut Nybegynder
14. marts 2001 - 22:42 #19
Skrive til hvem???
Og skal jeg bare sige det jeg har skrevet længere oppe???