Avatar billede cmau Nybegynder
06. december 2004 - 14:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket nr. har tasterne?

Hey jeg skal bruge en liste over hvike nr. alle taster har. skal bruge det til et java script jeg har.

Jeg har selv fundet ud af at Esc er 27, men hvad er alle de andre?
Avatar billede jacs Nybegynder
06. december 2004 - 14:11 #1
Hej cmau

Se for eksempel her :
http://www.cdrummond.qc.ca/cegep/informat/Professeurs/Alain/files/ascii.htm

Der skulle være en del steder på nettet, hvor du kan finde et tilsvarende.

Mvh
Jacob
Avatar billede cmau Nybegynder
06. december 2004 - 14:17 #2
mange tak.. havde selv fundet nogle, men ikke så mange!
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 21:52 #3
<ole>

Jeg lavede engang dette lille stykke værktøj, som er det, der kaldes en 'bookmarkLet'. Skriv dette link i et HTML-dokument og kast dokumentet i en browser. Højreklik på linket og vælg: "Føj til foretrukne" ... tag dig ikke af boksen, der siger, at "dette måske ikke er sikkert". Det er helt sikkert, browseren skal blot komme med den meddelelse, da der er tale om et java script:

<a href="java script:var%20d,w=window.open('','w','width=400,height=175');d=w.document;d.open();d.write('\74head><title>Check%20KeyCode</title><scr'+'ipt>var%20d=document,k;function%20CK(){k=event.keyCode;d.body.innerHTML=\'KeyCode:%20\'+k+\'<div%20style=\42padding-top:55px;font:9px%20arial;\42>©%20Ole%20Clausen%20-%202004</div>\';event.cancelBubble=true;event.keyCode=0;return%20false;};d.onkeydown=CK;</scr'+'ipt></head><body%20style=\'text-align:center;margin-top:70px;font:bold%2016px%20verdana\'>Press%20a%20key%20...</body>');d.close();w.focus();">CheckKey [BookmarkLet]</a>

Nu kan du til enhver tid kalde denne favorit i browseren - og du får en popup, hvori du kan teste keyCodes ... bare tast løs  ;o)

/mvh
</bole>