Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
05. december 2004 - 21:44 Der er 9 kommentarer

Hvorfor virker det ikke?

OPSÆTNING: Har en indgående ADSL-linje. På denne linje sidder selvfølgelig en router. Fra denne (4-ports) router går der én forbindelse til en switch. På denne switch er koblet 4 computere direkte. Udover de 4 computere går også en forbindelse til en hub. Fra denne hub er forbundet 3 computere.

PROBLEM: Computere tilsluttet hub'en fungerer ikke.
Er der for mange led?
Skal der bruges et krydskabel?

Har nogen løsning på dette problem?

Spørgsmålet er oprettet på vegne af min bror med brugernavn: martinwenzell.
Avatar billede oversjanten Nybegynder
05. december 2004 - 21:57 #1
Hvor mange porte har din swith, og hvilken type HUB bruger du?
Avatar billede kenp Novice
05. december 2004 - 22:26 #2
hvorfor lukker du det så ikke igen når din bror har oprettet det før dig? http://www.eksperten.dk/spm/568233
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
06. december 2004 - 11:51 #3
oversjanten> switchen har 8 porte. Grunden til, at de 3 computere ikke er sat direkte til switchen er fordi de 3 computere står i et andet lokale. Det optimale er jo at trække ét kabel med HUB'en for enden til at dele forbindelsen.

Omkring type af HUB beder jeg min broder svare hurtigst muligt.

kenp> fordi han har oprettet det i en anden kategori og med en anden formulering!
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
06. december 2004 - 11:57 #4
hub er GENIUS LAN 8-PORT HUB
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2004 - 12:43 #5
Er der ikke en port på hubben der hedder UPLINK, sæt kablet deri.
(normalt må der så ikke være noget i port 1 samtidig)
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
06. december 2004 - 14:24 #6
nope - ingen uplink port. kun 8 ens porte, nummereret 1-8
Avatar billede oversjanten Nybegynder
06. december 2004 - 14:54 #7
Normalt skal der anvendes normalt et krydset kabel, i mellem hub og switch.
Switchens port 0 eller 1 anvendes normalt til normalt uplink.
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2004 - 15:43 #8
Port 1 skal bruges til "cross over"

Er det denne hub?
http://www.epcbuyer.com/products.asp?recnumber=925
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
03. januar 2005 - 19:29 #9
Som jeg har beskrevet på spm568233 var løsningen at udskifte HUB'en med en switch. Dette skulle alligevel gøres da IP-telefoner skulle tilsluttes netværket. Disse IP-telefoner fungerer ikke på en HUB.

Fandt ydermere ud af, at der var valgfri UPLINK-port på switchen. Dog havde jeg nogle problemer med at forbindelsen ikke blev sendt videre fra switchen til de andre computere på et tidspunkt, hvilket blev løst ved at trække strømstikket ud af switchen og sætte det i igen.