Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 20:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Digital Camera

Jeg har tænkt mig at købe et digital camera. Det skal kunne optage (helst over 1 min) og tage billeder. Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal kigge efter og hvad der er godt. Det eneste jeg ved er at optisk zoom er bedre end digital zoom. Men har i nogle gode råd til hvad jeg skal kigge efter eller kender i nogle gode camera til under 800 helst
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 20:49 #1
Jeg synes måske du skulle spare lidt sammen og når du har omkring 2500 kr. så kan du få rigtig meget kamera for pengene. Du får ikke særlig meget digital kamera for under 800 kr., men hvis du ikke vil ofre mere, så er det her en mulighed: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82762
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 20:51 #2
ja, men havde tænk det som en julegave fra min mor og far eller sådan noget. Men er der ikke noget jeg skal kigge efter?
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 20:53 #3
Det kommer jo helt an på, hvad du skal bruge kameraet til :-)
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 20:56 #4
jeg vil bruge den til at tage billeder med og optage små film på omkring 1 min eller mere, og bruge den til webcam. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40641 er det her godt? ved ikke en skid om det men det ser meget godt ud, udseedet er ikke så godt men det er lige meget!
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 21:04 #5
Trust er kendt for at lave økonomiprodukter og dertilhørende kvalitet. Hvis du bare skal bruge det til at tage lidt sjove billeder, hvor kvaliteten ikke er i højsædet, så er det vel et udemærket produkt, men forvent ikke billederne er knivskarpe. Jeg kender ikke til webkamerafunktionaliteten. Et godt tip er at gå ned til den lokale forhandler og kig dig lidt omkring. Bed om se kvaliteten af billederne, som kameraet tager - det skal ikke være reklamemateriale, men få ham til at tage billede i butikken og demonstrere kameraet i øvrigt. Så kan du bedre bedømme selv, om det er noget som lever op til dine krav.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 21:10 #6
okay. Hvis jeg gerne vil optage hvor der er mørkt og vil have at man stadig kan se noget. Skal jeg så kigge efter hvordan farve kval er? eller skal jeg kigge på noget helt andet? Men hvis jeg skal op i 2500 kr.- kan jeg vel lige så godt købe et digital video.
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 21:20 #7
Det afhænger af dine behov, man kan jo ikke få det hele i én endnu :-) Hvis det er digital video, så er 2500 kr. ikke nok.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 21:22 #8
jeg havde også tænkt mig at det bare skulle være et digital camera. Men jeg prøver bare at gå ind i en butik og se om de har nogle gode råd
Avatar billede klausman Nybegynder
05. december 2004 - 21:42 #9
Så få en demonstration af de enkelte kameraer, og bed om se resultatet på en computer. Vi kan alle sammen komme med gode råd, men jeg kender ikke dine krav til kvalitet etc, så kan det være svært at vejlede, da folk vægter de forskellige funktionaliteter højere end andre. Du kan jo evt. finde lidt inspiration på www.dpreview.com
Det som jeg kigger efter er, hvilken producent har lavet kameraet og er de kendt for at lave kameraer. De har som regel den bedste know-how indenfor optik, hvilket er mindst lige så vigtig som megapixels. Et par kendte producenter er Canon, Olympus, Nikon, Pentax og Minolta. Sony anvender Carl-Zeiss optik, hvilket også gør deres kameraer fornuftige investeringer.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. december 2004 - 22:15 #10
okay tak for dine gode råd. Du får the points :P
Avatar billede bubbaa Nybegynder
06. december 2004 - 13:41 #11
Hvis du bare vil have et billigt digital kamera, med nogenlunde kvalitet har de et 2 MP på tilbud i kvickly til 400...
Avatar billede mikael869 Nybegynder
06. december 2004 - 16:27 #12
okay tak for tippet