Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 20:55 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

asus a7v & duron 800 mhz fryser

jeg har lige fået mig et a7v og en duron 800
og installationen gik perfect til winme
men når jeg så starter den op, lige efter den spørger om det der log på netværket
så fryser den.
hvad skal jeg gøre?
kan det have noget at gøre med at jeg kun har 235 watt psu?
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:02 #1
Prøv at omformulere dit spørgsmål/hændelse lidt.
Hvor langt er ME i opstartsfasen?
Har du netkort i og hvad mere
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:05 #2
den er helt startet op
ikonerne er der og det hele

jeg har lydkort, netkort, voodoo 2,
cdrom, brænder.
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:10 #3
Har du set efter konflikter på IRQ?
Er netkortet forbundet?
Er dine drivere opdateret til ME, og bios?
Bruger du ATA100 eller ATA66 til dine drev?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:14 #4
hm... det med ata 100 er der vist noget galt i for den siger warning: because of the 40-conductor cables used d2 will be down to ultra-33 mode

og d2 er min hd.
hvad er der galt der?
er det det der er galt?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:14 #5
og netkortet er forbundet.
har installeret alle drivere jeg fik med.
og tror ikke der er irq konflikt
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:15 #6
Du kan eventuelt søge via www.google.com efter ASUS A7V - VIA - Soklet A. Så får du mange flere steder hvor du kan finde oplysninger om dette bundkort. Prøv også Microsoft hjemmeside.
Ps. Jeg har selv det samme med ME og har ingen problemer (selvom mange siger det modsatte)
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:17 #7
Du anvender et forkert type kabel 40-pins som er til ATA 66/33. Du skal anvende 80-pins kabel til ATA 100 (fulgte det ikke med bundkortet?)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:17 #8
du ved altså ikke hvad der er galt?

med det der med ata 100? jeg har brugt de kabler det fulgte med
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:18 #9
det er dem med blå stik i den ene ende?
dem er der kun 1 af
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:19 #10
Har du de sidste drivere fra ASUS, VIA og Promise?
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:20 #11
Hvilken type harddisk anvender du?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:22 #12
jeg installeredevia driverene og genstartede og nu laver den det der nummer

jeg har vist denne : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374587897

kiggr lige efter (er inde ved naboen)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:26 #13
jow det er den
en ibm deskstar 30 gb
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:26 #14
den har bare 7200 omdrejninger
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:29 #15
Den skulle være ok,hvor meget har du oppe at køre i din bios? Du har problemer med IRQ og delte porte hvis du ikke fjerner nogle af alle de muligheder der er.
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:30 #16
Din hd er forbundet til ATA100 Promise og dine CD drev er forbundet til ATA66 - ikke?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:32 #17
nej hd til den ene ata66
og cdrom og brænder til den anden (forkert?)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:35 #18
nu sidder hden på promise 100 og cdrom på ata66
og nu siger den heller ikke det med kablet mere
nu siger den at jeg ikke ahr installeret et eller anden(kan ikke helt nå at se)
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:38 #19
Dina hd skal forbindes til blåt stik primært for at du kan udnytte din harddisk.
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:39 #20
Tryk på pause under opstart og læs det
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:42 #21
Prøv nu følgende:
1. din harddisk på primær ata 100
2. dine cd-rom drev på ata 66 primær og sekondær.
3. formater og geninstaller WinME.
4. Opdater alle drivere og bios (sidste er 1007 og skal installeres først).

Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:43 #22
hm... nu har jeg prøvet at bruge det der sikkerhedsgendandelse og nu tror jeg sgu det virker.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:44 #23
skal lige teste lidt mere
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:44 #24
Har du stadig problemer kig på de sider på nettet som du finder ved søgningen hos Google.
Husk at fjerne alle de ting du IKKE har brug for i BIOS ellers går det galt med sammenfald i IRQ mm.
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:45 #25
Smid det ud............................

Brug Norton GHOST, ellers stjæler det hele din HD.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:47 #26
den siger
ultra100 not installed because theres no drives attacht
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:50 #27
Hvis du tit skal geninstallere OS er følgende et godt og gennemprøvet måde at komme op at køre på.

Du skal bruge min. 3 partioner.
1 FAT 16 ca. 2 GB. til OS og standardprogrammer.
2 FAT 32 et eller flere partioner til alm drift.
3 FAT 16 ca, 2 GB til GHOST og image filer (så er du oppe indenfor 5 minutter med de programmer du dagligt anvender. GHOST koster ca. 500,00 og er alle pengene værd.
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 21:52 #28
Du er nød til at starte forfra med formatering, partionering og installation af BIOS opdatering og driveropdatering INCL VIA driverne.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 21:55 #29
hm... bios opdatering
hvordan er det nu lige man gør det?

nu har jeg installeret alle ting igen og nu genstarter den bare hele tiden.
partitionering kan nok ikke lade sig gøre da jeg har en hel masse ting liggende på d drevet
Avatar billede jgk Nybegynder
14. marts 2001 - 22:02 #30
Jeg har desværre ikke så meget tid mere, men kig på ASUS hjemmeside www.asus.com.tw og download driverne til dit bundkort. Hvis du ikke har ME drivere til dine andre kort så kig entet i ME.txtfiler om de er understøttet eller hos de pågældendes hjemmesider. Du undgår dog ikke at finde de forummer på nettet som du finder via Google. HUSK nu at disable alle funkrioner du ikke anvender i BIOS. Stadig fejl så opstart med min af kort i maskinen. MEN start forfra der er ingen anden  udvej. Ellers er du meget velkommen til at skrive til mig.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. marts 2001 - 22:05 #31
takker for hjælpen indtil videre
:)
Avatar billede bl!nd Nybegynder
14. marts 2001 - 22:25 #32
jeg tror vi har et fælles problem, har du også
en fejl meddelse i din event viewer, der siger:

_______________________________________________
The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
V66IOCTL

Avatar billede teknik Juniormester
14. marts 2001 - 23:04 #33
>>bl!nd  ..er \"event Wiewer ikke en Win2k/WinNT ting ? Padkjaer kører jo Win ME.

>>padkjaer
Ide 1: (som du selv foreslår)
Dit problem kan meget nemt skyldes en for lille PSU.
Det kan du teste af, ved at tilslutte en større...kan normalt gøres ret ukompliceret, og uden at afmontere PSU\'erne fra de respektive kabinetter.

...For lille PSU ville SVJV typisk udarte sig præcis, som \"frys\" eller \"genstarts\" fejl.

Ide 2: (fjerne de forbrug, som kan undværes - midlertidigt)
Har du ikke mulighed for at skaffe/låne en 250W - helst 300W PSU, at teste med, så må du arbejde lidt \"hårdere\".

Typisk, så kan en Duron løsning, godt \"eksistere\" på en 235W PSU, (...det er i øvrigt ikke den samlede mængde af \"Watt\", som er problemet, men hvor mange Watt der kan leveres til én bestemt af de tre spændinger, som ATX PSU\'en leverer, og derfor kan det nogle gange godt virke med en anden PSU med samme \"totale\" ydelse....)
...med \"eksistere\", mener jeg ...lige akkurat køre...Hvis du derfor fjerner alt hvad der kan undværes under en \"basal\" opstart, som fx. ekstra RAM, Netkort, Brænder, lydkort osv., så burde PC\'en kunne starte op, hvis problemet skyldes en for lille PSU.

Ide 3: ...selv om jeg lige siger at \"fjerne ting => ok opstart ...kunne betyde \"for lille PSU\", så er det ikke en 100% sikker konklusion...
En defekt enhed (som nu er afmonteret) kunne give de samme symptomer.
Da du i første omgang fik knas, når Netværkslogon skulle køre, ja så hviler min hovedmistanke faktisk på netkortet
....start med at afmontere kun det...og check så lige hvad der sker ved opstart.

...Bare \"til Orientering\", så har dit HDD Kabel ingen relevans for det aktuelle problem,
At kabelet er \"forkert\" det betyder kun at Cachede data fra HDD kommer \"langsommere\" over, og gør maskinen nogle få % \"sløvere\"

...Jeg har ikke nærlæst forslagene til det problem, da det jo ikke \"kernen\" i  spm.
men jgk\'s løsnings forslag til problemet er vist ok.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
15. marts 2001 - 00:05 #34
da jeg installerede et voodoo2 og tnt2 på mit a7v mb opstod nøjagtig samme problem. Det forsvandt da jeg fjernede voodoo2, så der kan være en konflikt imellem det hardware...

iøvrigt er det jo harddiskens ata33 der bestemmer hastigheden og ikke kontrollerens ata100.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
15. marts 2001 - 00:06 #35
og med det mener jeg en generel konflikt der ikke nødvendigvis har en løsning.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
15. marts 2001 - 08:08 #36
nu har jeg formateret omkring 10-20 gange og puteren kører lige indtil jeg installerer voodoo drivere, efter genstart begynder den på det pis.
men hvis jeg kører i fejlsikret tilstand så fryser den ikke.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
15. marts 2001 - 09:08 #37
Det stemmer meget godt overens med hvad der skete hos mig. Jeg måtte opgive mine voodoodrivere...
:-(
i fejlsikret tilstand loader den heller ikke dine voodoo drivere.
Avatar billede jgk Nybegynder
16. marts 2001 - 14:31 #38
Har du stadig problemer?
Prøv lige at kigge i manualen, 1 af slottene deles ikke - her SKAL netkortet sidde, dvs uden delt IRQ. Har du husket at give lydkortet en fast DMA? Hvad med opstart i BIOS til dit skærmkort, er det sat til PCI eller AGP opstart.
Avatar billede jgk Nybegynder
16. marts 2001 - 14:47 #40
Avatar billede jgk Nybegynder
16. marts 2001 - 15:37 #41
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
22. marts 2001 - 22:34 #42
Jeg kan ikke se ud fra de forskellige svar om du fik opdateret din BIOS ??

Hvis du ikke har gjort det endnu...kan det ikke gå for langsomt ;-)

hent version 1007 her..  http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/a7v1007.zip

..det hjalp mig med et ligende problem !!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
22. marts 2001 - 23:28 #43
voodoo og duron/athlon kan åbenbart ike køre ordentligt sammen
så du skal bruge nogle andre drivere til dit voodoo.
jeg har dem liggende og sender dem til din email hvis du vil have dem
jeg ved de virker for jeg havde samme problem med asusa7v og athlon 750
Avatar billede padkjaer Nybegynder
22. marts 2001 - 23:30 #44
dexxie>> hvis du er sikker på at det vil løse problemet så send dem til cft4661@vip.cybercity.dk
Avatar billede padkjaer Nybegynder
23. marts 2001 - 00:03 #45
hm....
nu virker det sgu!!!!!!!
mange tak dex jeg er dig evig taknemlig
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
23. marts 2001 - 10:28 #46
De drivere er jeg osse meget interesserede i. Har du et link ?
ellers send til mikkelfunck@dk2net.dk
Avatar billede padkjaer Nybegynder
31. marts 2001 - 14:52 #47