Avatar billede zyph Nybegynder
05. december 2004 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

100% bredde, med dynamisk menu

Ja, overskriften er nok lidt misvisende, men vil lige forklare problemet. Jeg skal have et layout med kun 2 cols. En kaldet #menu og en kaldet #content.

De 2 cols skal tilsammen have 100% i bredden, men #menu skal strække sig i bredden alt efter indholdet, hvor #content så bare optager resten af pladsen.

Jeg kan ikke finde ud af, hvordan det skal kunne laves? #menu skal have defineret en dynamisk width, da menuen er i flere niveauer.
Avatar billede roenving Novice
06. december 2004 - 00:51 #1
Lyder som om du skal aftaste bredden onload og så indstille resten ...
Avatar billede zyph Nybegynder
07. december 2004 - 15:57 #2
Den forstår jeg ikke helt, vil du være venlig lige at forklare mig det? :)
Avatar billede roenving Novice
10. december 2004 - 13:30 #3
Når siden er loadet kalder du en js-funktion, som:

1. aflæser document.body.scrollWidth
2. aflæser document.getElementById('menu').scrollWidth
3. sætter document.getElementById('content').style.width = (var1-var2)+'px';
Avatar billede zyph Nybegynder
19. december 2004 - 17:05 #4
Okay, mange tak. Bare læg et svar :]
Avatar billede roenving Novice
19. december 2004 - 17:12 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
20. december 2004 - 12:14 #6
-- og tak for point ;~}