Avatar billede magnussen Nybegynder
05. december 2004 - 18:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9600 pro problemer med "uendelige" skygger.

Hej, har problemer med grafikken med mit Radeon 9600 Pro kort.

I 3d spil kastes der fra forskellige objekter "skygger" i samme farve som det skabende objekt i en stråle væk fra objekter.

Jeg har forsøgt at løse fejlen i næsten et år uden held. Geninstallation af XP med alle opdateringer, SP2 samt nyeste ATI driver med samme resultat...

Jeg har på nuværende tidspunkt :
Intel Pentium 3 processor
XP fuldt opdateret med SP2
CATALYST 4.11

Nogen forslag?
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 19:02 #1
Hm måske har du en fejl på kortet. Er dine drivers til bundkortet installeret?
Avatar billede magnussen Nybegynder
05. december 2004 - 19:32 #2
Jeg har faktisk ikke installeret nogen separat driver til mit bundkort, skal jeg være ærlig er jeg ikke helt sikker på hvilket bundkort der sidder i maskinen.

Kan jeg undersøge hvilkort kort jeg har med fx motherboard monitor eller lignende. Eller skal jeg have computeren åbnet?
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 19:33 #3
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 19:34 #4
Uden drivers til chipsættet vil du aldrig få bugt med dine problemer
Avatar billede magnussen Nybegynder
05. december 2004 - 20:34 #5
Ok, jeg har opdateret mit chipsæt der viste sig at være et :
VIA VT82C694X Apollo Pro 130A,
det har dog ikke løst problemet...

Vil det have nogen indflydelse at opdatere BIOS'en???
Avatar billede freehelp Praktikant
06. december 2004 - 08:00 #6
Kan være en mulighed ja, men om det løset det kan jeg ikke sige
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
06. december 2004 - 08:10 #7
Hej
Har samme kort.Dog uden dine problemer.
Men prøv at lege lidt med skydern , som du finder på  3D fanbladet.Under skærmindstillinger.Du kan også ændre på andre indstillinger under dette blad.
Ellers må du have det sat i en anden pc.Og har du samme problem er det tilbage med kortet.Det er jo satdig under et år gammel.
Avatar billede freehelp Praktikant
06. december 2004 - 08:11 #8
Enig
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
06. december 2004 - 08:12 #9
Ikke kun mig der er morgenfrisk :)
Avatar billede freehelp Praktikant
06. december 2004 - 08:14 #10
Nope, men jeg sidder også på en færge på vej til Norge :)
Avatar billede magnussen Nybegynder
18. maj 2005 - 09:59 #11
Har flyttet kortet til en anden computer stadig det samme, så kortet må antages at være defekt.
Avatar billede Hald Praktikant
18. maj 2005 - 10:03 #12
godt afsluttet...
Avatar billede magnussen Nybegynder
18. maj 2005 - 10:09 #13
Damn trykkede forkert, det var selvfølgelig freehelp der skulle ha' haft pointene, kan jeg ændre det???