Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
05. december 2004 - 17:29 Der er 8 kommentarer

Mus opdateres langsomt

Hej!

Jeg har en efterhånden aldrende Thunderbird 1400 med ASUS A7A266 bundkort og 768 md 266 ddr ram.

På det sidste bevæger min mus sig i ryk, og bogstaver, der indtastes bliver ikke skrevet lige mens jeg skriver. Det virker som at den har svært ved at opdatere. Samtidig er den ufattelig langsom til at starte programer op.

Der burde ikke være virus på, så jeg tænkte at nogle dele er slidte...?

Derudover sig min hd nogle klik-lyde. Jeg har for nolge måneder siden skiftet min gamle hd ud men den, der sidder i nu, da den gamle sagde samme lyde.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 18:14 #1
klik-lyde fra harddisken både skyldes at den er defekt eller der er bad sectors på den, hvilket mærke er det?
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
07. december 2004 - 23:18 #2
Min gamle var Western Digital 40 GB , og min erstatning for den er Quantum Fireball 40 GB...
Avatar billede nopsen Ekspert
07. december 2004 - 23:31 #3
har du installeret alle drivere til bundkort og alle de enheder du har?
hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
07. december 2004 - 23:35 #4
WIN XP Pro, og jeg bruger standard driverne i windows, og Nvidias tilmit skærmkort (GF2pro).
Avatar billede nopsen Ekspert
07. december 2004 - 23:51 #5
standard drivere i windows er langt fra optimalt, men jeg tror nærmere at det kan være spyware/virus der er årsagen, sørger du for at scanne for den slags?
Avatar billede galaxyvsr Nybegynder
07. december 2004 - 23:55 #6
Ja, men nok ikke for tit. Jeg har brugt Norton 2004 indtil for kort tid siden, hvor den  mystisk nok udløb, selvom jeg ikke har haft den installeret et år. Nu prøver jeg AVG's freeware. Den fandt nogle vira for et par uger siden. Kender du noget til AVG?

Og tak for de hurtige svar i øvrigt... :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
08. december 2004 - 00:02 #7
jeg bruger selv norton kombineret med nogen onlinescannere som panda og housecall 1 gang om ugen.
derudover scanner jeg for spyware med spybot og adaware plus jeg bruger nogen af værktøjerne fra spywarefri.dk som iespyad og spywareblaster, bare for at holde det værste væk.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 03:17 #8
lukketid?