05. december 2004 - 14:24Der er
27 kommentarer og 1 løsning
Backup af email i Outlook Express
hejsa Folkens..
Min computer kører dårligt pga. div. adware og spyware og har derfor besluttet at formatere, men inden jeg gør det vil jeg gerne have en backup af alle mine emails. Hvordan gør jeg det?
Du KUNNE jo også vælge et andet drev at opbevare mails på - gøres inde fra Outlook Express. derefter kopierer du indholdet af C\Documents and Settings\*Navn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{?????????}\Microsoft\Outlook Express over i den nye destinationsmappe.
Er der ikke nogen som kender et freeware program, som kan klare opgaven?
Synes godt om
Slettet bruger
06. december 2004 - 22:14#11
Det nemmeste og sikreste, har jeg brugt altid og det virker !
Kopier postfiler til en sikkerhedskopimappe
Sådan oprettes en sikkerhedskopi af dine Outlook Express-e-mail-meddelelsesfiler: Klik på Indstillinger i menuen Funktioner. Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse. Vælg mappens placering, og tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen. Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen. Klik på Start, og klik derefter på Kør. Tryk på CTRL+V i feltet Åbn, og klik derefter på OK. Klik på Marker alt i menuen Rediger. Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet. Højreklik på en tom plads på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe. Skriv mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER. Dobbeltklik på mappen Mail-sikkerhedskopi for at åbne den. Klik på Sæt ind i menuen Rediger. Luk vinduet Mail-sikkerhedskopi.
hersker> Hvorfor kan du ikke bruge den som shareware? Den virker i 15 dage som shareware, det burde da være nok til at tage backup'en. Når du så geninstallerer, så funker den jo i 15 dage igen....
man vælger selvfølgelig et drev der ikke skal formatteres. Så vil Outlook Express ALTID kunne finde ens e-mails (man skal jo bare huske at fortælle OE hvor det kan finde e-mails...) Måske det snarere var det sidste du har glemt???
For at få adgang til mine "backup" mails kopiere jeg filerne i mappen over i lagringsmappen, som er angivet i outlook. Det går også fint. Men jeg kan ikke få outlook til at vise mine mails!!
Du skal angive i Outlook Express hvor filerne ligger, ellers vil det ikke virke.
Synes godt om
Slettet bruger
07. august 2005 - 21:15#23
Går ud fra at du har formateret dit c: drev, og inden taget en kopi af lagringsmappen af mail i Outlook, og lagt den på externt d:drev, og efter farmatering kopieret filerne fra mappen tilbage til den nye installation på c:drev, og der må du have lavet en fejl. Du er vel ikke kommet til at lagre hele mappen i mappen med lagringsfilerne i Outlook, så kan den jo ikke finde dine mail. Mappen er normalt C:\Documents and Settings\X-perten\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{A2BB196C-7E34-4F9C-AE22-37E768942A65}\Microsoft\Outlook Express og deri skal alle filerne *.dbx ligge.
Tag lige en kontrol af lagringsmappen til Outlook-filerne
Synes godt om
Slettet bruger
07. august 2005 - 21:30#24
Der hvor der står x-perten vil der stå noget andet hos dig, og derfra og frem til mappen hvor Outlook-filerne ligger er det nemt at tage fejl af mapperne frem til mappen "Outlook Express". Så den nemmeste måde at finde den rigtige mappe er ved at bruge den guide jeg lage i mitn tidligere anvisning. Altså: Klik på Indstillinger i menuen Funktioner. Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse. Marker hele linien i det indrammede felt begyndende med C:\Documents and Settings\o.s.v. Gå så til START/KØR - og sæt linien ind - tryk OK så kommer du frem til den rigtige mappe hvor alle *.dbx-filerne skal lagres
ibtage: Jeg har gjort præcist, som du skriver. Men outlook viser bare ikke mine "gamle" mails - altså dem, som tog backup af.
Synes godt om
Slettet bruger
08. august 2005 - 13:27#26
Det kan jeg ikke rigtigt forstå :
1) Hvordan har du taget den backup af dine mails ? 2) Hvad hedder mappen med din backup - og hvor ligger den på din computer ? 3) alle filerne i den mappe skal ende på .dbx
Jeg går ind i mappen C:\Documents and Settings\........\Microsoft\Outlook Express og brænder alle filerne (.dbx) ud på en cd.
Når jeg så igen skal ligge den ind (på den nyformaterede PC) kopiere jeg igen filerne ind i mappen C:\Documents and Settings\........\Microsoft\Outlook Express
Synes godt om
Slettet bruger
10. august 2005 - 19:58#28
Det nummer har jeg også lavet engang, jeg mener at kunne huske, at når de er lagt på en CD, bliver de automatisk skrivebeskyttet og derfor skal du gå i mappen og vælge ctrl+a/egenskaber og lave skrivebeskyttelsen om til arkiv.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.