Avatar billede blue-dragon Nybegynder
05. december 2004 - 14:24 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Backup af email i Outlook Express

hejsa Folkens..

Min computer kører dårligt pga. div. adware og spyware og har derfor besluttet at formatere, men inden jeg gør det vil jeg gerne have en backup af alle mine emails. Hvordan gør jeg det?

200 point på højkant!

På forhånd tak!
Mvh

Blue-Dragon
Avatar billede popsy Novice
05. december 2004 - 14:27 #1
Avatar billede schaefner Juniormester
05. december 2004 - 14:28 #2
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 14:29 #3
jeg er ikke sikker, men de ligger vist (i hvert fald i win xp) her:

[roddrev]:\Documents and Settings\[brugernavn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{[et eller andet]}\Microsoft\Outlook Express

=)
Avatar billede popsy Novice
05. december 2004 - 14:29 #4
http://www.amicutilities.com/outlook-express-backup/ har jeg selv brugt med succes, som shareware.
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
05. december 2004 - 14:43 #5
takker
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 14:50 #6
hvem af os?

=)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. december 2004 - 15:51 #7
Kan anbefale samme program som Popsy har anført som det første, det er let og fungerer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2004 - 20:25 #8
Du KUNNE jo også vælge et andet drev at opbevare mails på - gøres inde fra Outlook Express.
derefter kopierer du indholdet af C\Documents and Settings\*Navn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{?????????}\Microsoft\Outlook Express over i den nye destinationsmappe.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
06. december 2004 - 21:57 #9
Min erfaring med "3xm" og "john stigers" foreslag er ikke gode. Efter formatering kunne outlook ikke finde en eneste mail :-(

Derfor vil jeg anbefale et program til dette.

Popsy: Du skriver du har brugt et, som er shareware - hvad er forskellen på denne shareware og så den fulde version?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
06. december 2004 - 22:05 #10
Popsy: har fundet ud af forskellen.

Er der ikke nogen som kender et freeware program, som kan klare opgaven?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:14 #11
Det nemmeste og sikreste, har jeg brugt altid og det virker !

Kopier postfiler til en sikkerhedskopimappe

Sådan oprettes en sikkerhedskopi af dine Outlook Express-e-mail-meddelelsesfiler:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
Vælg mappens placering, og tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.
Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Tryk på CTRL+V i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Klik på Marker alt i menuen Rediger.
Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
Højreklik på en tom plads på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
Skriv mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
Dobbeltklik på mappen Mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
Klik på Sæt ind i menuen Rediger.
Luk vinduet Mail-sikkerhedskopi.
Avatar billede popsy Novice
07. december 2004 - 00:59 #12
hersker> Hvorfor kan du ikke bruge den som shareware? Den virker i 15 dage som shareware, det burde da være nok til at tage backup'en. Når du så geninstallerer, så funker den jo i 15 dage igen....
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
07. december 2004 - 01:07 #13
hvad er der i vejen med at eksportere alle data til en .pst fil som efterfoelgende importeres... det har da altid virket for mig... ?

/ DP
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
07. december 2004 - 09:35 #14
popsy: Jeg vil gerne jævntligt tage backup af mine mails, så jeg altid har en sikkerhedskopi, hvis min computer skulle bryde sammen.

Findes der noget freeware, som kan klare opgaven?

donpedrodelavega: Eksportere data til en .pst fil virker kun med alm. outlook og ikke med outlook ekspress.
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
07. december 2004 - 11:34 #15
hersker.dk >> sorry, my mistake... :)
var lige lidt for hurtig der og naaede ikke at laese at det var Express...

/ DP
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 19:36 #16
hersker_dk

man vælger selvfølgelig et drev der ikke skal formatteres. Så vil Outlook Express ALTID kunne finde ens e-mails (man skal jo bare huske at fortælle OE hvor det kan finde e-mails...) Måske det snarere var det sidste du har glemt???
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
04. august 2005 - 17:35 #17
lukket..
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 22:55 #18
Hvilke løsning brugte du ?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
05. august 2005 - 17:00 #19
Jeg har ikke fundet nogen god løsning. Dvs. at alt er uændret :-(

Outlook ekspress kan ikke eksportere til en *.pst fil.
Løsningen med at kopiere lagringsmappen, havde jeg heller ikke nogen god erfaringer med.

Har du eventuelt andre løsninger?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 20:05 #20
Det er jeg ked af, du kommer til at forklare hvorfor du ikke kan bruge den løsning jeg lagde ?

Hvorfor til en *.pst-fil - hvad er din plan ? hvad vil du bruge den *.pst-fil til ?

Outlook Express lagre i *.dbx filer.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
07. august 2005 - 20:03 #21
Jeg kopieret mappen over til et eksternt drev.

For at få adgang til mine "backup" mails kopiere jeg filerne i mappen over i lagringsmappen, som er angivet i outlook. Det går også fint. Men jeg kan ikke få outlook til at vise mine mails!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2005 - 20:06 #22
Du skal angive i Outlook Express hvor filerne ligger, ellers vil det ikke virke.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 21:15 #23
Går ud fra at du har formateret dit c: drev, og inden taget en kopi af lagringsmappen af mail i Outlook, og lagt den på externt d:drev, og efter farmatering kopieret filerne fra mappen tilbage til den nye installation på c:drev, og der må du have lavet en fejl.
Du er vel ikke kommet til at lagre hele mappen i mappen med lagringsfilerne i Outlook, så kan den jo ikke finde dine mail.
Mappen er normalt C:\Documents and Settings\X-perten\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{A2BB196C-7E34-4F9C-AE22-37E768942A65}\Microsoft\Outlook Express
og deri skal alle filerne *.dbx ligge.

Tag lige en kontrol af lagringsmappen til Outlook-filerne
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 21:30 #24
Der hvor der står x-perten vil der stå noget andet hos dig, og derfra og frem til mappen hvor Outlook-filerne ligger er det nemt at tage fejl af mapperne frem til mappen "Outlook Express".
Så den nemmeste måde at finde den rigtige mappe er ved at bruge den guide jeg lage i mitn tidligere anvisning.
Altså:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
Marker hele linien i det indrammede felt begyndende med C:\Documents and Settings\o.s.v.
Gå så til START/KØR - og sæt linien ind - tryk OK så kommer du frem til den rigtige mappe hvor alle *.dbx-filerne skal lagres
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. august 2005 - 11:44 #25
ibtage: Jeg har gjort præcist, som du skriver. Men outlook viser bare ikke mine "gamle" mails - altså dem, som tog backup af.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 13:27 #26
Det kan jeg ikke rigtigt forstå :

1) Hvordan har du taget den backup af dine mails ?
2) Hvad hedder mappen med din backup - og hvor ligger den på din computer ?
3) alle filerne i den mappe skal ende på .dbx

og kom så tilbage med svar
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
10. august 2005 - 19:27 #27
Jeg går ind i mappen C:\Documents and Settings\........\Microsoft\Outlook Express og brænder alle filerne (.dbx) ud på en cd.

Når jeg så igen skal ligge den ind (på den nyformaterede PC) kopiere jeg igen filerne ind i mappen C:\Documents and Settings\........\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 19:58 #28
Det nummer har jeg også lavet engang, jeg mener at kunne huske, at når de er lagt på en CD, bliver de automatisk skrivebeskyttet og derfor skal du gå i mappen og vælge ctrl+a/egenskaber og lave skrivebeskyttelsen om til arkiv.