Avatar billede lejak Nybegynder
05. december 2004 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk nr. 2 - formatering/allokering

Hej med jer.

Inden jeg oprettede dette spørgsmål, har jeg læst mig igennem utallige ligenende spørgsmål, men jeg kan altså ikke gennemskue svarene - så derfor dette spørgsmål. Håber det er ok *s*

Jeg har sat en harddisk nr. 2 i min pc - som slave. I diskhåndteringen har jeg fået den til at være online, men ikke allokeret???

Hvis jeg vælger ny partition er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal svare i guiden - er det primær eller sekundær ??

Jeg er hunderæd for at ødelægge noget på mit c-drev.

Jeg har læst et sted her på siden at jeg skal højreklikke og formatere, men den valgmulighed har jeg slet ikke.

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede ranglen Nybegynder
05. december 2004 - 12:53 #1
Hvis hele disken bare skal ses som ét drev, vælger du blot primær.

Så længe du arbejder på disk 1 (jeg formoder C: ligger på disk 0), skulle der ikke kunne ske noget.

Disken kan inddeles i max 4 primære partitioner.

En udvidet partition kan indeholder flere underpatitioner. Så skal man have inddelt disken i flere end 4 partitioner, vil man så lave én udvidet partition, og efterfølgende x antal logiske partitioner.

De logiske partitioner er dem man opretter inde i den udvidede.
Avatar billede ranglen Nybegynder
05. december 2004 - 12:54 #2
Når du har oprettet en partition, vil du få muligheden for at formatere
Avatar billede lejak Nybegynder
05. december 2004 - 13:43 #3
takker for hjælpen - nu virker det *s*
Avatar billede lejak Nybegynder
05. december 2004 - 13:43 #4
hvordan giver jeg dig nu point ??
Avatar billede lejak Nybegynder
05. december 2004 - 13:44 #5
du skulle have lavet det som et svar - tror jeg
Avatar billede ranglen Nybegynder
14. december 2004 - 19:47 #6
ok