Avatar billede dalix Nybegynder
05. december 2004 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fat 32 filsystem

Hejsa ville lige høre et par eksperter, hvad ulempen er ved at køre med fat 32 filsystem kontra ntfs, og i givet fald hvordan ændre man det, har xp home installeret
Avatar billede c-holst Novice
05. december 2004 - 09:54 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2004 - 10:45 #3
well...

NFTS: sikerhed og mindre fragmentering
FAT32: ingen sikkerhed og mere fragmentering

Vælg selv ;)

(hastigheden er den samme)
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2004 - 11:02 #4
Fat32 kan tilgås fra en DOS bootdiskette, og der kan slettes filer fra roden af og fremefter.
NTFS kan tilgås fra en StyresystemsCD, %Windir% bliver sat som rod, og deraf følger at filer der ligger "bagved" ikke kan fjernes, f.eks i C:\her\gemmer\virus\sig
så jeg siger stadig og altid FAT32. ;o)
Avatar billede c-holst Novice
05. december 2004 - 11:17 #5
fromsej, jeg sad faktisk og ledte efter en tråd, hvori emnet blev diskuteret grundigt, og jeg mente, at du blandt andre var med i den. Kan du evt huske noget om det:-)

I mange af de tråde jeg fandt via google, kan jeg se emnet diskuteret i forhold til afvikling af spil, tror i der er noget om det, altså at spil kører bedre på fat32
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2004 - 11:31 #6
Nej - spil kan ikke læse filsystem - så hvordan skulle det have noget at sige...?
Avatar billede dalix Nybegynder
05. december 2004 - 11:34 #7
jeg tror bare jeg beholder mit nuværende Fat 32, jeg tror det er det bedste, men tak for rådende, vil i dele pointene eller hva??
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2004 - 11:35 #8
Jeg leder, men jeg kan heller ikke finde den tråd.eller de tråde, for det her har været vendt masser af gange, og konklusionen er og bliver:
Kør enten NTFS eller Fat32, der er ingen glasklar overvægt til nogle af delene.
(Nej, jeg stemmer IKKE radikalt)
Avatar billede c-holst Novice
05. december 2004 - 12:06 #9
hvis du kunne bruge mine indlæg til noget
Avatar billede trilleribs Nybegynder
05. december 2004 - 12:06 #10
Der er en artikel om emnet i supportweb:
http://www.supportweb.dk/artikler/visartikel.asp?id=10