Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
04. december 2004 - 23:09 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SATA HD probs

Har fået anskaffet et ASRock K8S8X bundkort og en 120 MB Maxtor 9 SATA HD.

Mit problem er, at jeg har oplevet at computeren frøs og jeg genstartede. Derefter kunne den ikke finde min harddisk! Jeg har tjekket alle kabler og de sidder som de skal.. Der er masser af luft over og under harddisken og i kabinettet bliver der max 40 grader varmt.

Computeren har ikke fået elektrisk stød eller noget og da den frøs/gik i sort, sad jeg og skrev i Word.

Nu har jeg dog fået den op at køre igen (den startede bare op) men nu ser det ud som om grafikkortet har problemer. Den kan ikke vise mange åbne vinduer på MSN samtidig uden at grafikken kløjes og viser profilbilleder usammenhængende.

Jeg har 512 MB DDR Kingston PC3200 RAM i. Desuden er alt under 3 måneder gammelt i maskinen.

Jeg har ikke været inde og rode ved den for nylig, eller flyttet computeren.

Nogle der ved hvad problemet kan være?

-/BikerBirk
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
04. december 2004 - 23:13 #1
Skal måske siges, at:

Jeg har prøvet dette før

Jeg har netop scannet for virus samt spyware

Harddisken bliver ikke varm! Har tjekket.

Outlook og IE6 vil nogle gange ikke starte. Efter man har sagt nej til at sende en fejlmeddelelse, starter de dog fint. Mærkeligt?

Jeg har installeret SATA controller.
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 09:35 #2
Har du prøvet med en formatering?
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
05. december 2004 - 12:13 #3
Forstår det bare ikke.. Det hele er nyt! Men der kan selvfølgelig være virus..
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 12:15 #4
Tja hvis den er formateret korrekt uden at være på nettet f.eks. og du har installeret alle updates fra windows - samt drivers til bundkort og controller drivers lyder det sært ja
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
05. december 2004 - 17:30 #5
Har jeg! Så sys det er _MEGET_ underligt.. :S
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 15:23 #6
hallo
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
11. december 2004 - 23:33 #7
Hallo ? Jeg har svaret..
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 08:33 #8
jammen du skal lukke spørgsmålet!
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
12. december 2004 - 14:14 #9
Håbede jo der var nogle folk der kunne hjælpe! Men fint, smid et svar inden aften og du får nogle point..
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 14:19 #10
Ønsker ikke dine point!

Men du viser ikke ligefrem dit problem stadig er der!?
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
13. december 2004 - 18:00 #11
Det er det sådan set heller ikk. Men nu har jeg prøvet det to gange, ville se om nogen kunne hjælpe.