Avatar billede hellbox Nybegynder
04. december 2004 - 23:00 Der er 8 kommentarer

hjælp til at finde hacker

jeg har gentagende gange nu taget den samme ip i min firewall inde for meget kort tid ,hvordan kan man finde udaad hvor ip adressen kommer fra og hvem kan jeg henvende mig til
Avatar billede 3xm Nybegynder
04. december 2004 - 23:06 #1
hos ripe.net kan du slå op hvem udbyderen af ip-adressen er. nærmere præcist her: http://ripe.net/db/index.html - ude til højre.

der kan du både finde et telefonnummer og som regel også en abuse-adresse. så kan du kontakte ip-adressens udbyder og få dem til at lukke for forbindelsen hvis ikke vedkommende stopper sit forehavende.

husk at gemme beviserne så du kan dokumentere hvad der sker.

=)
Avatar billede hellbox Nybegynder
04. december 2004 - 23:09 #2
alletiders tark
Avatar billede 3xm Nybegynder
04. december 2004 - 23:10 #3
det var så lidt.

=)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. december 2004 - 23:11 #4
men.... hvad siger den helt præcis... behøver jo ikke være en hacker... hvad siger din firewall log?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. december 2004 - 23:12 #5
Det kan du som privat person de fleste gange ikke. Du får kun fat i hans udbyder, og de fortæller dig ikke hvem der har siddet bag en IP adresse med mindre du får en dommerkendelse og det får kun politiet.

Sidder han bag en uden landsk IP har du ikke en chance.

Chancen for at den IP du har registreret ikke er en hacker er meget stor. For det første kan det være en orm eller ander på adressen derlaver scanningerne, og er det en hacker der ved hvad han gør, scanner han ikke fra sin egen adresse. Glem det og blokker i stedet IP adressen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. december 2004 - 23:13 #6
yep... er nemmerlig rigtig... og det er jo også fint din firewall finder den... ville være mere bekymret hvis den ikke gjorde... :) den gør jo noget rigtigt :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. december 2004 - 23:27 #7
Du vil ret hurtigt finde ud af at din firewall, hvis den er det første led i din forsvars strategi, fanger en masse skidt. Du kan ikke reagere på alt sammen, da det meste faktisk bare er fejlkonfigurerede ting, orme og andet der kører rundt på nettet.

Hvis du vil hjælpe dig selv, filtrere du alt den absolutte trafik, f.eks. netbios trafik, fra i din router, der så er første led. Dette betyder at det der kommer gennem routeren er det du bør reagere på. Den foreste firewall log brugere man kun til at søge efter specifikke spor, dvs. ting der er nået ind gennem første led, genfindes yderst for at dane et billed af hvad der sker
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. december 2004 - 12:29 #8
fået svar nok? :)