Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:10 Der er 18 kommentarer

Fejl ved installation (win)

Hejsa

Jeg har lige sat nyt grafikkort (ASUS 7100) bundkort (SolTek 75KAV) - PC133 128 - Jeg har sat sw2 til 8,5x - men der kommer alle mulige fejl - når jeg vil installere windows... tror det har noget at gøre med rammen... Skal der instilles noget der? ...

HJÆÆÆÆLP
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:13 #1
øhh, det er en 850 AMD DURON
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:13 #2
Har også haft 3 forskellige ram-blokke i... :(
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:14 #3
Det sker uanset om jeg installere fra hd\'en eller cd\'en..
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 19:19 #4
Læs evt. www.geforcefaq.com
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. marts 2001 - 19:21 #5
Jeg er ikke helt med...

Den står på 8,5 x 100(fsb)?? Er den clocket?
Hvad med temperaturen på cpu\'en?
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 19:25 #6
Prøv følgende.
I din bios har du en menu der hedder PNP/PCI CONFIGURATION. I den er der et punkt der hedder Reset Configuration Data, sæt den til yes. Gem og genstart.
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:29 #7
den måler der er på bundkortet siger godtnok 84 grader.. :( ... Hvad med 8,5x (det er en 850 mhz) .. den siger også , at den kører 850 mhz...
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 19:31 #8
84 grader. Det er vist nok noget i overkanten. :))
Check lige din køler igen.
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:32 #9
den kører da helt fint.. ?!?
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:37 #10
Jeg ved ikke om man kan stole på den måler.. ?
Avatar billede collo Nybegynder
14. marts 2001 - 19:37 #11
`Det hjalp ikke noget med PNP/PCI CONFIGURATION\'s ændringen.. :(
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. marts 2001 - 19:46 #12
84 grader ?!?!?!

Det er ALT for meget! Du har da køler på ikke??
Jeg havde en kammerat med nøjagtigt samme problem, hans køler var i stykker! Da han fik den skiftet lå den på den på 40 grader! Og så kunne han installer Windows igen!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. marts 2001 - 19:47 #13
Du kan brænde din cpu af hvis den nærmer sig 90 grader... så pas lige på!!
Avatar billede hapseren Nybegynder
15. marts 2001 - 01:16 #14
For at snakke lidt mere om kølere...Hvad med køleren til dit grafikkort? Min storebror har haft et Asus 6800 der ved modtagelsen havde en defekt køler og det hjalp heller ikke ligefrem på stabiliteten.

Ellers så prøv med en anden indstilling af AGP\'en, der er nogle bundkort der ikke kan lide de nye AGP standarder
Avatar billede c_handberg Nybegynder
15. marts 2001 - 10:13 #15
SLUK for din computer inden du brænder den af...- men først: Du siger, at din køler virker fint, så det gør den vel...- har du fedtet den fuldstændig ind i køle pasta da du monterede den? Hvis du kommer for meget kølepasta på kan det virke isolerende det vil sige den modsatte effekt af den ønskede. Se her: http://www.3dgameman.com/vr/penciltrick_pastespreading.asf
Held og lykke...
Avatar billede bilaldk Nybegynder
18. marts 2001 - 00:00 #16
det har noget at gøre med alt det nye hardware..jeg har det samme problem.
Gøre følgende:
Pil alt det ud du lige havde installeret.
Formater computeren.
installer windows
installer en hardware ad gangen

håber det gav dig et hint
Avatar billede pro_tech Nybegynder
21. marts 2001 - 13:14 #17
Jeg har lige haft det samme problem med amd 1Gz og et soltek 75kav...det var squ bundkortet der var defekt......
Avatar billede bap Nybegynder
30. marts 2001 - 03:06 #18
Samme bundkort, samme skærmkort, men kun 750 Duron. Win98 første version. 320 mb ram. Det virker ikke ret godt sammen. Nyeste drivere er installeret, men alligevel kan den godt finde på, hvert andet øjeblik at gå ned. Dog kun når jeg ser film, eller spiller RA2! Det ville da være dejligt hvis der var nogen der kunne løse det?