Avatar billede ssa Nybegynder
04. december 2004 - 16:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post fra Exch. 2003 efter udskiftning af server

Jeg har udskiftet den gamle NT server med Exch. 5,0 med en ny 2003 SBS server. For at gøre det nemmest, har jeg lavet et nyt domæne, og har flyttet dokumenter over fra den gamle. Derefter er brugerne oprettet, og der er lavet .pst filer af deres gamle outlook. Derefter har jeg tilsluttet dem den nye server i det nye domæne, og har importeret mailen til den nye server.
Jeg har ændret routeren, så mailen peges til den nye server. Derefter har jeg slukket den gamle.
Så langt så godt.

Nu oplever vi, at nogle mails ikke kan sendes ud af huset. Det er typisk til nogle bestemte e-mail domæner. Når jeg kigger i System Manager, er der mails i kø, og efter et døgns tid, får brugeren en NonDeliveryReport som fortæller, at mailen er forsinket. Den kommer aldrig afsted.

Det gælder som sagt kun nogle domæner, så jeg er helt i vildrede.
Kan nogen hjælpe*?
Avatar billede skrog Nybegynder
07. december 2004 - 12:20 #1
Det kunne være fordi jeres server har været eller måske er åbent for relay.
Du kan se om jeres IP er listet her: http://moensted.dk/spam/
Kig evt i smtp loggen for at se hvorfor i bliver afvist.
Avatar billede ssa Nybegynder
07. december 2004 - 14:43 #2
skrog> Hvor finder jeg smtp loggen? Der er ikke åbent relay, så vi jeg kan se.
Avatar billede ssa Nybegynder
07. december 2004 - 20:42 #3
Talte med TDC og det viste sig, at min router ikke havde nogen dns pegning. Så nogle mails kunne ikke finde vej ud af huset. Det er løst nu.