Avatar billede wizzard182 Nybegynder
03. december 2004 - 22:24 Der er 7 kommentarer

Problemer med intern netværk

Hej vi har lige fået en trådløs forbindelse og vi kan sagtens gå på internettet og alt muligt.
Problemet er at vi kan ikke gå ind på hinandens computere når vi deler mapper. Jeg har prøvet lidt forskelligt og har fjernet firewallen på begge computere så nu kan vi godt gå in og finde hinanden i "Vis arbejdsgruppecomputere" men hvis vi prøver på at gå ind på hinandens computer for at komme ind i en mappe popper følgene boks op der siger:

"\\(computernavn) er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse"

Jeg har været inde i commandopromt og vi kan fint nok pinge hinanden hvilket vi ik kunne før vi havde fjernet vores firewalls.
Jeg ved min far har samme problem hjemme hos ham med hans trådløse netværk og har kæmpet med det i lang tid.
Og nu har jeg brugt det meste af dagen på at kigge de forskellige spørgsmålk igennem for at finde mit problem men har prøvet de forskelligeting og der er stadigt intet der virker

Men hvis vi bare bruger almindelige kabler virker det fint. Det er det som undre mig en del så jeg håber på i kan hjælpe mig for vil sgu egentlig gerne ha' det til at virke.

På for hånd mange tak...

-Wizzard182-
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2004 - 23:51 #1
prøv at oprette en bruger med samme navn og password på hver af computerne og se om du kan få adgang til data hvis du logger på med denne bruger
Avatar billede wizzard182 Nybegynder
04. december 2004 - 01:38 #2
Okay det vil jeg lige prøve. Men altså hvis nu jeg f.eks. skriver "\\(computernavn)\games" så kan jeg godt komme ind i hans mappe. Men jeg kan bare ik' gå ind og se alle de forskellige mapper den anden deler
Avatar billede wave Nybegynder
04. december 2004 - 09:26 #3
hvis du skriver "\\computernavn" så skal du kunne se alle de delte mapper han har
Avatar billede wizzard182 Nybegynder
04. december 2004 - 13:43 #4
Ja det ved jeg godt men det er det der ik' virker. Jeg kan godt komme ind i de enkelte mapper på den anden måde men ik' ind og se de forskellilge mapper den anden deler
Avatar billede wave Nybegynder
04. december 2004 - 15:42 #5
wizzaed, ja selvfølgelig kan du det.. læste bare ikke spørgsmålet rigtigt. sorry..

Jeg tror at fejlen ligger i at du på dit trådløse kort skal aktivere NetBios over tcp/ip. Du finder den under tcp/ip protokollen / advanceret i fanen wins. (alternativt sammenlign den med dit faste netværkskort)

det er der fejlen ligger så
Avatar billede wolfcas Nybegynder
07. december 2004 - 02:12 #6
følger lige med.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 08:41 #7
jeg går ud fra du har filsystemet NTFS. Prøv at højreklik på en af de mapper du ellers ikke kan se --> egenskaber--> deling --> tilladelser --> tilføj Alle og giv dem de tilladelser du nu vil give. Det er den måde jeg selv bruger mellem mine computere.
Ellers kan du jo altid bruge: start --> kør --> \\computer\c$ eller d$ og så browse dig igennem, der skal du blot kende bruger og adgangskode på en gyldig bruger