Avatar billede withli Nybegynder
03. december 2004 - 11:26 Der er 3 kommentarer

hvad dælen gør denne her kommando

Jeg har støvet noget gammel kode af, som nogen andre har lavet før mig, og der støder jeg på denne her linie, den kan jeg ikke lige greje hvad er til, er der nogen der har en god ide?

if ( $subfields[0] =~ /\.591\. *[49]9/);
Avatar billede mfalck Praktikant
03. december 2004 - 13:25 #1
som jeg lige kan gennemskue det så spørger den indholdet af $subfields[0] og matcher det mod det regulære udtryk "\.591\. *[49]9"

for at matchen går godt så skal indholdet af $subfields være: .509.(nul eller flere gange) efterfulgt af et 4-tal eller et 9-tal og afsluttende med et 9-tal
Avatar billede withli Nybegynder
16. december 2004 - 12:18 #2
Det gav mig ikke så meget, idet at det jo selvfølgelig viser sig at linien er i død kodestump, men svaret var sådan set rigtigt nok, så hvis du svarer så smider jeg lige nogle point din retning
Avatar billede mfalck Praktikant
16. december 2004 - 12:51 #3
ok :-)