Avatar billede 0123 Novice
03. december 2004 - 00:03 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

virus program

Hej !
Jeg mangler et rigrig godt antivirus program som har en solid firewall og fjerner alt virusen på din computer.
Jeg kører ad-aware se nu men , jeg syntes ikke den er god nok.

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 00:29 #1
Ad-aware er IKKE et antivirus program, men et program til at fjerne spyware.

Kig dig omkring herinde: http://www.spywarefri.dk

Personligt vil jeg helt klart anbefale Norman (Både antivirus og Firewall)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 00:30 #2
Og det sku ha været et svar.  c",)
Avatar billede 0123 Novice
03. december 2004 - 00:35 #3
Kan man finde Norman for free altså hente det gratis ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 00:37 #4
Nope, det er et betalingsprogram, men de penge er efter min mening godt givet ud.
Avatar billede 0123 Novice
03. december 2004 - 00:39 #5
Kende du nogle andre gode programmer som man kan hente gratis ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 00:39 #6
Kig ind på siden i min første kommentar.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 00:41 #7
Under virusscannere
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
03. december 2004 - 00:45 #8
Nu benytter jeg ikke selv de kommercielle muligheder der er, og kan derfor ikke anbefale nogle specifikke produkter, men der er da også nogle gratis alternativer, hvis det kunne være en mulighed?

Nu ved jeg ikke hvad du har af styresystem, men hvis du har Windows XP, og opgraderet denne til service pack 2 (SP2), så er der integreret firewall der er slået til per default. Hvis du tilmed sidder bag en router, er der formegentlig også en form for firewall i denne.

En gratis firewall kan downloades fra Zonelabs hjemmeside: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

Angående antivirusprogram, så har jeg fået anbefalet AVG anti-virus, der kan downloades her: http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/1/

Desuden benytter jeg Trend Micro’s online virusscanner, som dog ikke yder beskyttelse 24/7, som fx AVG anti-virus.

Så til ad-awere-programmer. Det program du allerede benytter ”Ad-Aware SE”, er et udmærket program, men du kan evt. supplere med ”Spybot – Search & Destroy”, som kan findes her: http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

Håber det kan hjælpe!
Avatar billede gak Nybegynder
03. december 2004 - 00:50 #9
Jeg vil være så ubehøvlet at trænge mig på med et svar også, og anbefale Norman Antivirus sammen med BitGuard firewall.

Du kan købe dem i en pakke (3 års licens!!!) for 495 kr. + ekspeditionsgebyr 30 kr. = 525 kr. i alt.
Du kan se linket til denne billige pakke også inde på Spywarefri.dk under Virusscannere.

En meget brugt og 'virkelig god' virusscanner kan du hente hos www.Grisoft.com, på http://www.grisoft.com/us/us_dwnl7.php

En rigtig god fri firewall du kan hente, er Sygate Personal Firewall, som du kan hente på fx http://tucows.tdconline.dk/preview/213160.html

En anden god virusscanner er bestemt også Kasperskys - men den er kun gratis i en måned.
Avatar billede gak Nybegynder
03. december 2004 - 00:54 #10
En fordel for mange mennesker med Norman og BitGuard er at de er på DANSK!

Og så vil jeg lige tilføje, at jeg selvfølgelig IKKE havde set luigi's anbefaling af AVG, da jeg sendte mit svar afsted!

Men jeg gav også et link dertil, hvor du kan se deres andre downloads!!
Avatar billede gak Nybegynder
03. december 2004 - 00:58 #11
Jeg kender dog alle de antivirusprogrammer og firewalls igennem lang tid, som jeg har foreslået - idet jeg bruger dem selv på forskellige maskiner.

Jeg har også installeret dem på mange andre maskiner. Ingen har været utilfredse endnu og det er igennem snart et år nu - lige mht. de produkter..
Avatar billede 0123 Novice
03. december 2004 - 01:04 #12
Tak for hjælpen !
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2004 - 01:10 #13
Velbekomme, og tak for point.  c",)
Avatar billede gak Nybegynder
03. december 2004 - 02:59 #14
Jeg siger også tak -  og samtidig godnat !
Dog lidt synd at LUIGI ikke også nåede at få lidt point for hans også gode svar.

  :-)
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
03. december 2004 - 06:35 #15
det er måske lige lidt urimeligt at Luigi ikke også får points fordi han er haktisk kommet med løsningen på dit problem og så skal du ikke betale for det

det er en rigtig godt virus program AVG, jeg bruger det selv!!!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. december 2004 - 07:27 #16
PS: Hvis du påtænker at bruge en anden Firewall end SP2's indbyggede (som jeg iøvrigt synes er go' nok til alm. brug) så skal SP2's firewall deaktiveres først. Altså ikke to Firewall'er (fint dænsk ikk'?) samtidig.

Good Luck...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. december 2004 - 07:29 #17
Nu har du nævnt Adaware - så bør Spybot også lige være med i den afdelning:
Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Spybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Avatar billede sorenbs Nybegynder
10. december 2004 - 20:01 #18
Som mejsmarken siger - kun en firewall ad gangen.
Det gælder desuden også antivirus.
Jeg har indtil videre haft tre venner der indstallerede to på samme tid. Alle tre gange skete der det samme, man kunne ikke logge på maskinen, hverken i fejlsikret eller noget.
Det skaber noget rod i registreringsdatabasen, som tager meget lang tid at rette op på, hvis man da ikke vil formatere.
Avatar billede bayeren Nybegynder
12. december 2004 - 14:43 #19
Jeg ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg bruger den der hedder antivir
http://www.avirus.dk/ Den har fungeret upåklageligt for mig i de sidste par år.
Den fortæller selv hvornår den vil opdateres, og den kører bare