Avatar billede miss-g Seniormester
02. december 2004 - 23:15 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Hvad findes der af finans spil?

Min gamle far er en aktie haj, og elsker at tænke i penge. Han har ytret at det kunne være sjovt at spille et spil hvor man skal styre en masse og spinde guld på det.

Han er ikke den mest tålmodige person, er ikke super til engelsk og har desuden heller ikke verdens bedste computer, så den er lidt svær....

Søger et finans spil eller ´byg en by´ som er til at finde ud af når man ikke er vant til at spille computerspil.

Det ville være pragtfuldt hvis man kan få det på dansk. Har selv spillet sim2, og det mener jeg da var på dansk?

Har set på SIM4, men ved ikke om det er på dansk?

Nogle forslag?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
03. december 2004 - 07:31 #1
hvad med  Anno 1503 - The New World og den nyeste
Anno 1503: Treasures, Monsters & Pirates

den oficell side http://www.anno1503.com/
og kan købes her http://games4sale.dk/group.asp?group=18
Avatar billede miss-g Seniormester
03. december 2004 - 10:52 #2
Tak grisebassen - men det er ikke et eventyr spil med tegneseriefigurer jeg efterlyser *G*
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
03. december 2004 - 11:34 #3
der er da "byg en by" spil..
Avatar billede miss-g Seniormester
03. december 2004 - 19:50 #5
Ikke online spil mobius6!
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. december 2004 - 20:31 #6
jaja Ok, så kig på demme her så da så:

http://www.downseek.com/directory/96.asp

;)
Avatar billede miss-g Seniormester
04. december 2004 - 02:26 #7
Ja det var bedre.

Men er nogle af dem på dansk?? (Det mener jeg jo SIMS 2 er).
Avatar billede nanonissen Nybegynder
07. december 2004 - 14:42 #9
Der er et spil der hedder noget med "Wall street" hvor man skal opbygge et finans imperium ved at købe og sælge aktier og ansatte div rådgiver
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. december 2004 - 15:23 #10
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. december 2004 - 15:24 #11
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2004 - 16:05 #12
Fik lige jule-lys i øjnene. Wall street spillet lyder som noget af det rigtige, men desværre er det ikke på dansk.

Mobius6: IKKE flere online spil, tak *S*

Findes der slet ikke nogle på dansk? (IKKE sim2)...
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. december 2004 - 16:28 #13
jeg tror at kombinaden "Dansk" og "ikke-online" er uheldig
har søgt en del, men ej fundet (andet end Uk spil og danske brætspil)
markedet til dansktalende ikke-online spil er nok alt for begrænset til at nogen gider smide udviklingetimer i det. ?

:)
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. december 2004 - 16:30 #14
og hvorfor egentligt ikke online
med priser på under 200 bob marley for 2mb om md. kan alle da være med....?
(også på "gammelt" isenkram)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2004 - 19:32 #15
Fandt selv en svensk udgave af Sim city:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav=1971&nav_genre=1971&page=product&prod=92870

Svensk/norsk kan også bruges. Vi har svensk familie, og hunden har han hentet i sverige, så det kan han *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2004 - 22:07 #17
mobius6 - så tror jeg det er på tide at du lige læser spørgsmålet én gang til!!

Han er en voksen mand, så han skal ikke have Hugo eller SIMS2 spil.

Søger et slags finans spil - money, money eller bliv borgmester og styr din egen by.... *G*
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. december 2004 - 22:53 #18
ehm, linksne er til sims (stor blandet pakke) på dansk, magen til dit eget link (som er på norsk). Derudover har du fået adskillige aktie spil, de er online det kan du så af ukendt årsager ikke bruge. Jeg har også gjort opmærksom på at det med rimelig sansynlighed ikke findes (udover de utallige online versioner)

Der er nu udover at det rent økonomisk sjældent kan betale sig at lave spil med dansk tale, usandsynligt at nogen ville lave et aktiespil som man skulle spille alene
da det hele jo netop handler om at kurser skifter afhængigt at andres reaktioner på markedet (dynamisk aktie salg/køb), så jeg vil med 99.9% sikkerhed garrantere at der ikke findes et ikke online PC aktie spil som let tilgængeligt og med dansk/scandinavisk tale/text.

derimod findes der adskille sims versioner som netop handler om at "bygge en by"
det er der sims startede jo

grissebassens link 1503 er faktisk ret tæt på "by en by":
12 exciting new single-player scenarios in varying degrees of difficulty.
3 new continuous play games with new game elements and new islands for professional gamers and casual players alike.
Clear statistics screen, which shows detailed information on the city's economic status.
Additional graphics brighten up your 1503 world: ornamental parks and gardens, 10 new house designs, many additional animals such as bears, gorillas and much more.

:-)
Avatar billede miss-g Seniormester
08. december 2004 - 01:29 #19
Han har aldrig spillet et computer spil i sit liv før, og er et ret utålmodigt væsen, derfor ved jeg at et spil på engelsk ikke vil være godt at starte med, da han dårligt kan tale engelsk.

Det må ikke være et online spil. Ja, det kunne jo være at han IKKE havde bredbånd, eller at han havde modem.....

The sims handler mere om at pleje nogle simmere (fiktive mennesker) og det synes jeg er et mere ungdommeligt spil og ikke for en voksen mand som ham, som egentlig ikke ´leger´ specielt meget som nogle voksne mænd gør.

Det skal være et seriøst spil.

Det bedste forslag indtil videre er mit eget - et sim city på svensk.

Vil nok skrive til nogle forhandlere og høre om de kender nogle på dansk. Ved godt at der ikke bliver lavet specielt meget på dansk, har dog selv Mistænkt I og II som er dansk, men det er jo noget helt andet, og ikke det jeg søger.

Gætterier og anmodninger om at de ikke findes kan man jo ikke bruge til så meget. I hvertfald må en spil-butik kunne slå noget op, og vide det bedre.

Jeg håbede bare at nogen lige kendte til et sådan spil, men det lader ikke til det.

Jeg synes da også at I har fundet mange gode spil, men problemet er somsagt sproget.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. december 2004 - 02:43 #20
Zoo Tycoon 2
Dansk Version

http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=8625&time=1102467947&tilbage=%252Fgenerelt%252Ffind.php3%253Ftype%253Dalle%2526s%2525F8geord%253Ddansk

I DVD æske inklusiv manual.
Det er som nyt.
BEMÆRK at det er på Dansk.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15029604&ListingType=0&ListingSort=6&PageNum=2&Catg=10297

Varebeskrivelse:

Sometimes a formula is so good people can't let go. The Settlers series is a worldwide hit, having achieved acclaim in Europe. This city-building series receives steady updates and its latest looks better
Avatar billede miss-g Seniormester
14. december 2004 - 00:59 #21
Jeg synes vi kom lidt væk fra ordet ´finans´ - det går for meget lege-barn i de andre spil, så jeg dropper det.

Læg et svar (igen) mobius6, så får du lidt for din ihærdige indsats, selvom jeg vist ikke forklarede mig godt nok.....suk.
Avatar billede popsy Novice
14. december 2004 - 01:20 #22
Æv osse, har fulgt med hele vejen, jeg vil osse ha' det spil du efterlyser :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. december 2004 - 03:02 #23
pyt
Avatar billede miss-g Seniormester
14. december 2004 - 12:51 #24
Sikker mobius6? Du har jo brugt meget tid på at finde links til alle mulige spil....

Sidste chance *S*
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. december 2004 - 13:25 #25
jamen så ok da ;)

Anyway, jeg tror nu stadig ikke at DET findes, når det nu skal være på dansk
langt de fleste games der "oversættes" til dansk er til børn/unge (hvilket jo giver fin mening). men prøv at skrive i et af disse fora: http://www.theukwebdesigncompany.com/dmoz.php?browse=/World/Dansk/Spil/Computerspil/Simulation/&PHPSESSID=c26fdb1ab483b1d1ae0d65011d30dc4f

:)