Avatar billede fiffi Novice
02. december 2004 - 11:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Import af dBase

Jeg har tidligere importeret dBase-tabeller til Accessdatabase uden problemer. Når jeg nu vælger "Hent eksterne data" og finder den ønskede tabel (fx. kunde.dbf) og vælger import får jeg nu følgende fejl "Navnet "" er ikke et gyldigt navn. Kontroller, at det ikke indeholder ugyldige tegn eller ugyldig tegnsætning, og at navnet ikke er for langt.". Jeg kan ikke se at der er noget galt med filnavnet. Er der nogen der har en ide til hvad problemet kan være ?
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. december 2004 - 16:21 #1
Jeg har selv været ude for store problemer med import fra dbase filer, men har fået løst dem hver gang ved at teste følgende:

1. Prøv at vælge en anden version af dbase (dbase 5, dbase III eller dbase IV)
2. Omdøb filen til et kort navn (lyder underligt, men det virkede en enkelt gang)
3. Flyt filen til roden af dit drev (f.eks. til c: - dette har været løsningen en del gange)

Hvis det er fra vba, så se nederst i følgende: http://www.eksperten.dk/spm/447291

Det er muligt det kun er hos mig disse ting virker, men det er da et forsøg hver. Dog vil jeg sige at jeg ikke har haft problemerne efter overgangen til Office 2003.
Avatar billede fiffi Novice
02. december 2004 - 16:25 #2
Det virkede da jeg omdøbte filen, så importen forløb fint. Det virker som en meget mærkelig fejl i Access. Tak for hjælpen dkoclni. Point på vej.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. december 2004 - 16:40 #3
Ja, der er nogle underlige bugs med dbase i access....
Takker for pointene...