Avatar billede teefax Nybegynder
02. december 2004 - 10:01 Der er 1 løsning

nyt grafik+bundkort

Hejsa.
Jeg skal til at købe nyt bundkort + grafikkort.
Jeg har i forvejrn en Athlon64 3500+ processor, så jeg er ikke så meget i tvivl om at det er et AMD socket 939 bundkort jeg skal have.
Derudover er der 2x512 dual DDR-Ram, og 2xSATA 300 GB Raid harddiske til.

Spørgsmålet er så om hvilket grafikkort det skal være. Jeg er mest til ATI Radeon x800xt eller GeForce 6800 Ultra.
Jeg må indrømme at jeg nok hælder mest til Radeon-kortet, men er der nogle der har Positive/Negative erfaringer med disse kort?

Derudover er jeg også lidt usikker på om jeg vil have AGP eller PCI-E...
PCI-E kører jo x16 hvorimod AGP kun er x8, men efter hvad jeg har hørt, skulle der ikke være nogle problemer med at køre med AGP foreløbigt.

Jeg er gået lidt død i min beslutning, så jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig...!
Kort sagt:

Hvad skal jeg vælge?

ATI Radeon x800xt eller Nvidia GeForce 6800 Ultra
OG
AGP eller PCI-E...!
Avatar billede john.doe Nybegynder
03. december 2004 - 08:23 #1
Jeg ville klart vælge x800xt Pci-e, da det har nogle rigtigt gode data.
Radeon kort plejer heller ikke at blive så varme som Nvidia kort.
Det koster desværre også kassen, og derfor har jeg ikke selv købt det endnu.
Men det står helt klart at mit Radeon 9200 skal opgraderes til et x800xt
så snart jeg kan betale.