Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. december 2004 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man opsat så ens mails automatisk bliver videresendt

Jeg vil gerne have opsat det sådan at min notesmail automatisk videresender alle mine mails til en anden mail adresse, men jeg kan ikke lige huske hvordan det gøres
Avatar billede ferdinand.k Mester
02. december 2004 - 10:05 #1
du opretter vel en regel?!
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
02. december 2004 - 10:13 #2
En nem måde at gøre det på er, at du opretter en agent af typen Simpel Action, og vælger "Send Mail". Angiv din e-mail adresse som mails skal sende til, og sæt hak i "Include copy of document...". Du kan evt. lave en simple action der fjerner mailen bagefter.

I Agent Properties kan du vælge om agenten skal køre scheduleret (evt. 1 gang i timen) eller om den skal trigges når der kommer ny mail.
Avatar billede miphisto Nybegynder
02. december 2004 - 10:38 #3
Du kan også tilføje en email adresse ind på person dokumentet i feltet "forwarding address" på serverens adresse bog.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. december 2004 - 11:06 #4
Jeg får flg. medd. når jeg vil lave/oprette en agent "you are not autorised to use agents in this database" (ØV)
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
02. december 2004 - 11:10 #5
Det er nok fordi du ikke må køre agenter på serveren. Så kan du prøve med en regel, som ferdinand.k foreslår - det er næsten også nemmere :o)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. december 2004 - 11:14 #6
Kan jeg så ikke lige få lidt vejledning i hvordan dette konfigureres så det virker

jeg har lige afprøvet det, men modtager intet på de 2 mailadresser, som den skulle videresende til????
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. december 2004 - 09:12 #7
Øv! intet brugbart :(