Avatar billede larspe Nybegynder
17. oktober 1999 - 15:36 Der er 6 kommentarer

Aopen AX6LC Pentium II motherboard. Kan ikke benytte tastaturet

Jeg har lige monteret et Aopen AX6LC motherboard, men jeg kan ikke benytte tastaturet. Pc´en starter fint op, men stopper så og anmoder mig om at trykke på Delete for for at gå i Bios, men der sker ikke noget, når jeg trykker på knappen. Tastaturet virker dødt. Der kommer f.eks. heller ikke lys i Num Lock eller Caps Lock, når jeg forsøger at aktivere dem. Når jeg starter pc´en kommer, der dog lys i NUM/CAPS/SCROLL-LOCK LED'erne i et sekund. Jeg har prøvet at fjerne alle kablerne også LED-kablerne, men det virker stadig ikke. Jeg har også prøvet med andre ram. Men nu er jeg løbet tør for idéer. Jeg ved at tastaturet virker for jeg har prøvet det på en anden pc.
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. oktober 1999 - 15:42 #1
Jeg kender ikke dit specifikke bundkort, men her er et godt forslag:

Hvis dit keyboard sidder i en PS/2 port, så sæt tastaturet over i den anden PS/2 port i stedet for. Hvis din mus sidder der, så flytter du bare den også.
Avatar billede douglas Nybegynder
18. oktober 1999 - 03:10 #2
Jeg tror ikke dette kan have noget at gøre med Motherboardet eller BIOS, men tværtimod tastaturet. Prøv at sætte et andet tastatur i stikket...
Avatar billede schubert Nybegynder
18. oktober 1999 - 16:02 #3
Der kan sidde en jumper som låser tasteturet, den sidder typisk bag PS/2 stikket på boardet.
Tjek din manual og kig efter keyboard-lock.
Avatar billede nelz Nybegynder
22. oktober 1999 - 13:14 #4
Nu har der været mange 'hvis det er PS/2' - jeg spørger så : Er det PS/2 ?
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:24 #5
Når dit AOpen AC6LC at detectere CPU hastighed, mængde af RAM osv. eller frysere systemet inden da?

Zorglub
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:25 #6
Og ja, Nelz AOpen AX6LC er med PS/2 connectorer til både keyb og mus!

Zorglub