Avatar billede thefff Nybegynder
01. december 2004 - 20:13 Der er 10 kommentarer

dynamisk skrift størelse

hey..
hvordan laver man det så hvis du har xxx*xxx opløsning så er skrift størelsen xx

FFF
Avatar billede editone Nybegynder
01. december 2004 - 20:24 #1
Det burde kunne lade sig gører men det er ikke særlig praktisk da der i forvejen er en funktion i de fleste browsere hvor du kan indstille størelsen på teksten på siden, og det er heller ikke uden videre praktisk for brugerne af siden, fx. Gamle / ældre mennesker de ser jo dårligt så de ville måske ikke kunne se hvad der står.

Mvh editone - editone.dk
Avatar billede thefff Nybegynder
01. december 2004 - 20:55 #2
du har en point men når man laver en hjemmeside har man et prob til hvad opløsning skal den optimeres til jeg vil hvis du har skod skerm fx 800*600 så er det småt men har du en stor opløsning 1200*1600 så er det støre

FFF
Avatar billede editone Nybegynder
01. december 2004 - 21:26 #3
i prencippet fungere det modsat af hvad du skrev der jo lavere din xxxx*xxxx er jo stører bliver teksten og jo højere xxxx*xxxx er jo mindre bliver teksten.

Kan egenlig ikke se dit problem, det er muligvis fordi at du sider på en fx. 19" skærm også sætter opløsningen ned til 800x600 hvis nu du kører med 15" eller 17" og kører i 800x600 så er der jo merkant forskel mellem størelsen af pixelsne.

Mvh editone - editone.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
01. december 2004 - 21:27 #4
Du skal have en midlertidig side, der redirecter med javascript - I dit javascript skal du så finde skærmstørrelsen. Det kan du nemlig ikke med php :P
Avatar billede editone Nybegynder
01. december 2004 - 21:34 #5
Det er rigtigt coderdk.
Men det er jo ikke det at det er svært at lave det er bare unødvendigt at lave.

Mvh editone - editone.dk
Avatar billede thefff Nybegynder
01. december 2004 - 22:00 #6
editone ved godt det er lidt unødvendigt men det er ikke mit valg.

coderdk har du noget code

FFF
Avatar billede coderdk Praktikant
01. december 2004 - 22:54 #7
index.php:

<html>
<head>
  <title>Finder skærmstørrelse</title>
  <script type="text/javascript">
    window.onload = function () {
      w = screen.width;
      h = screen.height;
      window.location = "index1.php?w=" + w + "&h=" + h;
    }
  </script>
</head>
<body>
</body>
</html>

på index1.php har du så den rigtige side, $_GET['w'] er skærmbredden, og $_GET['h'] er skærmhøjden...
Avatar billede thefff Nybegynder
02. december 2004 - 09:03 #8
coderdk og så lige den anden del if bla bla bla så bla bla bla er lige begyndt på php
Avatar billede editone Nybegynder
02. december 2004 - 14:28 #9
<?php
if($_GET['w'] = xxx && $_GET['h'] = xxx)
{
Koden til font størelse her
}

Dette kunne laves i et php style sheet hvilket ville holder styles uden fra din alm kodning.

Mvh editone - editone.dk
Avatar billede thefff Nybegynder
02. december 2004 - 14:48 #10
jeg har tænkt mig bare at bruge SSI

men why kan jeg ikke Accepter coderdk's svar der sker ik en bæ hvis jeg trykker på knappen

FFF