Avatar billede fedtshit Nybegynder
01. december 2004 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i stand-by under spil!

Min skærm går i stand-by ca. 30-60 min. efter jeg har startet et spil (Quake3, Unreal Tournament 2003). Det sker kun i spil og PC'en kører stadig, men skærmen går i sort og blinker som i stand-by mode) Kan ikke gøre andet end at genstarte maskinen.

-jeg kører med den nyeste NVidia driver til mit GeForce FX 5700 grafikkort
-jeg har slået stand-by funktionen fra i skærm-indstillinger
-jeg har den nyeste BIOS-driver
-ingen dele er OC

Temp. synes at være ok:
CPU: 50 C
Mobo: 38 C
PSU: 43 C

Motherboard : Shuttle AN35(N) Ultra
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 166 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed 333 MHz
Båndbredde 2661 MB/s

CPU: AMD Athlon XP, 2079 MHz (12.5 x 166) 2600+
PSU: 400 W

Spørgsmål: Kan det være skærmen? (19'' - Samtron 96B) - en model der max kører med 75Mhz i 1280x1024 - kan den ikke 'følge' med grafikkortet og er der en løsning, hvis det er skærmen der er problemet?
Avatar billede areon Nybegynder
01. december 2004 - 17:27 #1
hmm lugter lidt af at det er din skærm der ikke helt kan følge med til løjerne i længenden....
SKÆRMEN:  syns da lige at du skal teste det ved at køre Quake igen MEN denne gang sætter du din opløsning helt ned på laveste samt farvekvalitet..... og så lader du den stå og game rundt i en halv time en time og ser om den går ned.. så ved du ihvertifalle at det er skærmen....

Grafikkort: Tjek at din køler på dit grafikkort kører optimalt og er renset. Herefter skal du prøve at spille i en ca 30min på fuld knald og så imens hele lortet kører sæt nallerne på Frafikkort chippen.. hvis den overopheder (altså bliver for varm) kan det også resultere i at det hele går i selvsving... lad mig høre om du fik noget resultat ud af det..
Med venlig hilsen
Areon.
Avatar billede fedtshit Nybegynder
01. december 2004 - 17:41 #2
tak.. jeg prøver dit forslag af - og vender tilbage
Avatar billede fedtshit Nybegynder
06. december 2004 - 00:52 #3
Grafikkort: det bliver ikke specielt varmt (brænder mig ikke). Blæseren er helt ren fordi kortet er helt nyt..

SKÆRMEN: Jeg startede med en opløsning på 1280x1024, 32 bit farver, 75Mhz - og kørte ned til 16 bit, 60 Mhz - og det har ikke hjulpet endnu, så jeg prøver med 1152x864..

vender tilbage
Avatar billede fedtshit Nybegynder
12. december 2004 - 14:55 #4
det har sandsynligvis ikke noget med skærmen at gøre, eftersom jeg har prøvet med en anden skærm (en 17'' Philips 107/E) hvor det samme skete.. Jeg har også opdateret grafikkortets Nvidia-driver til 6.6.8.1 (fra 6.6.7.2) hvilket heller ikke har hjulpet..

Nogen der har et godt råd?
Avatar billede fedtshit Nybegynder
09. september 2005 - 13:26 #5
Det MSI GeForce FX 5700 kortet der var defekt - det blev byttet til et ASUS ditto og det virker upåklageligt
Avatar billede fedtshit Nybegynder
09. september 2005 - 13:27 #6
lukket