Avatar billede neffer Nybegynder
01. december 2004 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Er Aldi-tilbuddet et godt produkt til en god pris?

Hejsa!

Jeg ved ikke om eksperten er stedet at spørge, men i plejer at vide god besked.
Aldi har 1. december en Surround Reciver til salg. Jeg kender ikke ret meget til god lyd, og ville høre om det er et godt produkt og om prisen passer overens. Derudover vil jeg også lige høre om højtalerne er af samme kvalitet.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 14:54 #1
De tekniske specifikationer lyder ok, men det er nok en Eltax receiver, og det er altså ikke lige synonymt med kvalitet.

I langt de fleste tilfælde får du hvad du betaler for, det gør sig også gældende i ALDI.

Jeg ville foreslå en entry-level forstærker fra Pioneer, Yamaha eller i det mindste bare en Sony :)

Skidt med de  x XXX watt, langt de fleste har alligevel ikke brug for det overhead.
Avatar billede neffer Nybegynder
01. december 2004 - 15:09 #2
Okay. Men hvad får man ellers i denne prisklasse? Har søgt lidt, og hvis man ikke går over 2000 kr, så ryger der en stor del af specifikatonerne.
Jeg mener, kan en billig udgave af DTS 6,1 ES lyde dårligere end en dyr udgave af DTS 5,1?
Avatar billede hexya Nybegynder
01. december 2004 - 20:52 #3
Med hensyn til om dette er det rigtige forum, har du både og ret :^)
Det er ikke her du får svaret, men det er her du får at vide, hvor du - om noget sted - kan få svaret:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17118&PN=1
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. december 2004 - 20:56 #4
Ikke for at træde nogen over tæerne ;) men Kenwood levere også kanone recivere... Har selv en:

5x100w
DTS5.1
og så alle standeterne...
dolby digital
pologic
ovs...

Men den gav jeg 1400 kr. for... den hedder kenwood krf-v7050d

Men den er vidst nok udgået :( synd for det er ellers en kanon reciver.. Men ros til kenwood fra mig af ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 21:01 #5
"Jeg mener, kan en billig udgave af DTS 6,1 ES lyde dårligere end en dyr udgave af DTS 5,1?"

Ja, absolut.

fun22> Jeps, Kenwood er også kanon. ville bare ikke nævne 27 mærker men dem jeg lige havde et forhold til :)
Avatar billede hexya Nybegynder
01. december 2004 - 21:09 #6
Nå ja, og her svarene på dit spørgsmål om højttalerne:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17103&KW=aldi
Avatar billede bleze Nybegynder
01. december 2004 - 23:36 #7
ville ikke røre den forstærker med en ildtang....

du kan spare penge ved selv at handle i udlandet. jeg har feks lige købt en lækker pioneer forstærker som koster 10.000 herhjemme, den gav jeg ca 6100 incl porto for i udlandet.

check sites som www.shopman.dk og www.prispiraten.dk
Avatar billede jenst Nybegynder
02. december 2004 - 11:52 #8
Du kan læse om gode discount tilbud på dette link.
http://www.hifiklubben.com/dk/Nyheder/detail/1294.htm
ALDI Recieveren er sikkert nogenlunde til PC højttalere, hvis man man ikke har for store forventninger.
Avatar billede hexya Nybegynder
07. december 2004 - 13:38 #9
Hvad så..? Fik du hjælp til dit spørgsmål?
Avatar billede neffer Nybegynder
07. december 2004 - 15:18 #10
Ups, er ikke så hurtig herinde.
- Men ja, eller det vil sige delvist, da der reelt ikke er nogen der har hørt forstærkeren. Så, jeg venter lidt og ser tiden an, til der måske kommer en anmeldelse. Aldi er jo nok ikke færdig med at sælge discount.
Jeg (og min familie) har i alt 4 Aldi-computere. Alle har levet fuldt op til forventningerne. Det var kun den med Windows ME, der har været vrøvl med, og det holdt op, da der blev installeret Win 98. Selvfølgelig kan man ikke helt sammenligne en PC og et HIFI-anlæg, (PC-erne er desuden nemmere at vurdere) men jeg har generelt en positiv holdning til hvad Aldi sælger.

Nok om det. Tak for rådene. Så må bare vente til jeg er blevet millionær, og har råd til en ordentlig hjemmebiograf ;)