Avatar billede kongsteddk Nybegynder
01. december 2004 - 10:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er problemet for IE?

Halløj!

Jeg har designet en side, hvor jeg har lidt problemer med IE. I FireFox har jeg ingen problemer. Siden kan ses her: www.n-k-spedition.dk
Problemet opstår hvis brugerens opløsning er lavere end 1024x768, så kommer der et scrollpanel vandret... Det passer mig ikke helt. Er der nogen der kan se hvad jeg har gjort forkert?
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2004 - 22:09 #1
<ole>

IE kan ikke overholde W3C-standarderne, når du bruger den DTD. Skriv denne her - og ret så din CSS til, så siden også ser rigtig ud i IE (så understøtter IE nemlig pludselig f.eks. CSS langt bedre/korrekt):
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

/mvh
</bole>
Avatar billede Daniel.E Praktikant
06. april 2005 - 14:29 #2
ja, IE er noget værre noget hva...
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2005 - 22:41 #3
Undskyld, men jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil med din kommentar vb2 ... men jeg går udfra, du agter at uddybe
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
16. september 2005 - 10:43 #4
lukker.... Problemet var som olebole omtalte - men nu er siden blevet lavet helt om....
Point til OleBole som tak for forsøget - hvis der da bliver smidt et svar.... :-)
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
20. april 2006 - 14:02 #5
Ole> Svar?
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 16:42 #6
Sorry ... jeg er her ikke så meget lige for tiden  :)

I forhold til, hvad vb2 mon måtte mene: Jeg tror, han lever i den vildfarelse, at IE er en væsentligt dårligere browser end f.eks. Mozilla Firefox.
Skriver man bare lidt avanceret frontend-kode, vil man dog vide, dette absolut ikke er tilfældet ... tværtimod! FF indholder bunker af fejl - herunder en ret elendig og buggy implementation af DOM  :o|
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
22. april 2006 - 17:14 #7
Hvad der er bedst vil jeg ikke lave en større udredning om her. Personligt bruger jeg primært FF. Jeg er klar over at den også indeholder fejl - men nævn lige et program (som ikke er et micro-program), som er 120% fejlfri!?!?! :-)
Man vender sig til at se websider, som er bygget til IE, og som har et par små "uventede features" i FF.... ;-) - Kunne vi da bare få en standard som ALLE ville overholde (incl. MS), så ville det være noget nemmere....
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 17:37 #8
På mange områder overholder IE standarderne langt bedre end FF ... det er bare politisk ukorrekt at sige, da der er så mange 'web-guruer', der ikke aner, hvad de taler/skriver om - og derfor heller ikke ved, hvad FF ikke understøtter  ;o)

Tak for points  :)