Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 09:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spil fungerer ikke med DVI-kabel

Jeg har en Acer AL1721 skærm der fungerer perfekt med et almindeligt analogt kabel. Med DVI-tilslutning kan jeg også fint køre almindeligt Windows og eksempelvis Medal of Honour. Hvis jeg starter Call of Duty - United Offensive med DVI-tilslutning, går skærmen i sort. Da jeg formoder at skærmen fungerer optimalt med DVI, hører jeg meget gerne løsningsforslag.
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2004 - 09:06 #1
Det skulle være muligt at definere et sted at DVI tilslutningen skal være primær.
Jeg kan forestille mig at du har samme problem hvis du afspiller noget med mediaplayer?

Problemet er (i nogle situationer) at Windows kun lave output af "den slags" (3D, video) til den primære skærm (altså det ENE af dine skærm stik).
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 09:08 #2
Hvorfor har jeg så ikke problemet i Windows og Medal of Honour?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2004 - 11:45 #3
Det kan have noget at gøre med den grafikgenerator spillet benytter sig af.
Har du problemet i Windows Mediaplayer som jeg beskrev?
Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 11:54 #4
Jeg har endnu ikke testet på Mediaplayer, da jeg sidder på arbejde. Hvordan mener du jeg kan løse problemet?
Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 12:22 #5
Vil det iøvrigt ikke altid - om muligt - være bedst at brige DVI-tilslutning?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2004 - 13:56 #6
DIV er den bedste løsning når nu du har en skærm beregnet til det. Det giver et bedre og mere stabilt signal til skærmen.

HVIS problemet er hvad jeg tror det er, bør det være muligt via driveren at definere om det er DVI eller VGA der skal fungere som primary display.

Hvilket grafikkort er der tale om og hvilken driver benytter du?
Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 14:01 #7
NVIDEA GeForce 5500, driver? (men den der anbefales)
Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 14:31 #9
Jeg kører ikke dual mode, men må forsøge med forskellige indstillinger.
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2004 - 14:36 #10
Men kortet har stadig to stik og er beregnet til dual. Det kan være nok set i forhold til driveren :/
Avatar billede em-ma Nybegynder
01. december 2004 - 14:39 #11
Jeg prøver senere i dag.
Avatar billede em-ma Nybegynder
02. december 2004 - 09:25 #12
Det hjalp at installere den nyeste driver. Er det iøvrigt en fordel at have begge kabler/indgange i bruge, så der principielt er 2 skærme - eller sløver det bare?
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 09:28 #13
Du kan sagtens have to skærme sat til. Den bruger kun "3D kræfter" til den ene af skærmen. Nogle gange fungere det sådan hvis du har to skærme sat til kan du ikke sææte dem til den højeste opløsning. Men eftersom grafikkortet kan gå op i en MEGET højere opløsning end de fleste skærme kan, er dét ligemeget :)