Avatar billede margesimpson Nybegynder
30. november 2004 - 20:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ikoner i listview

Hej eksperter,

Jeg har et ListView hvori jeg viser rækker med kolonner som type, dato, filnavn osv.

Ikonerne er gemt i en ImageList og i ListViews PropertyPages/Image Lists har jeg i Small en reference til min ImageList.

Jeg kan fint få vist mine ikoner i ListView, MEN problemet er, at jeg gerne vil have vist dem i kolonnen med filnavnet som jeg har i 3. kolonne. Det får jeg også, men samtidig rykkes indholdet i 1. kolonne desværre lidt til højre, som om der er gjort plads til et ikon der også. Hvordan kommer mon jeg uden om dette problem??

Derudover har jeg ikke haft held med at finde ikonerne til forskellige filtyper: Word, Excel, PDF, osv. Jeg synes jeg har været inde på alle links der angives i http://eksperten.dk/spm/105656, men uden held.

Håber I kan hjælpe mig.

Mange hilsner
Avatar billede martin_moth Mester
01. december 2004 - 07:01 #1
Vedr. det sidste - der findes shareware (fx. på tucows) der kan pille ikoner ud af eksist. programmer osv. Dvs vises der et ikon på din PC, kan det nappe den og gemme som .ico. Hvis det kan være en hjælp. De hedder garanteret noget i retning af Icon Extracter e.l.
Avatar billede margesimpson Nybegynder
01. december 2004 - 22:30 #2
Fantastisk!! Tak - har hentet Easy Icon Maker fra tucows og det fungerer jo fint - genialt!
Sender du et svar, så du kan få de 90 point.
Avatar billede martin_moth Mester
02. december 2004 - 09:54 #3
Svar
Avatar billede margesimpson Nybegynder
02. december 2004 - 18:58 #4
Jeg fandt selv en løsning på mit første spørgsmål: Jeg opretter en ny 1. kolonne som jeg så skjuler.