Avatar billede galle Nybegynder
30. november 2004 - 13:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bund- og grafikkort til billig gamer-pc

Hej alle

Jeg har en gammel computer (P233) som jeg gerne vil ombygge til en BILLIG gamer-pc til min søn (skal kunne afvikle Battlefield og lignende).

Jeg har tænkt mig at købe et brugt bundkort m/processor, samt et godt grafikkort (nyt 256MB Geforce FX5200 Grafikkort set på nettet for ca. 400,-).

Hvad skal jeg være OBS på når jeg køber et brugt bundkort og i hvilket prisleje kan man forvente det ligger i?

Tak på forhånd :-)

Galle
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2004 - 13:55 #1
Du for det første være obs på hvilken formfactor dit bundkort har der sidder i maskinen nu - for er det AT duer det ikke - bundtkort nu om date er ATX og de 2 formater er så forskellige at et ATX bundkort ikke kan monteres i et AT kabinet.
Avatar billede galle Nybegynder
30. november 2004 - 13:57 #2
Okay - hvordan ser jeg forskel på AT og ATX?
Avatar billede c-holst Novice
30. november 2004 - 14:57 #3
det kan du fx se ved at alle stikkene bag på sidder samlet og lodret.

det program kan i øvrgit fortælle dig hvilke dele din maskine i øvrigt består af.
http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Hvad er dit samlede prisleje(max)
tænk over, at du meget hurtigt kommer op i nærheden af prisen for en ny billig-pc, hvor du så kan sætte det grafikkort i. Så jeg synes virkelig du skal tænke dig godt om.

så er der strømforsyningen, hvad kan den levere.  (min 300 watt idag)din er sikkert kun 200w

Harddisken, hvor stor er den hovr mange rpm har den(5400)

Køber du brugt bundkort/processor, kan de jo have haft et hårdt liv. Du kan godt få et nyt sæt for en 500 mand eller mere.

Så er der Rammene, hvor mange har du,og hvilken type

DU får nok ikke noget ud af at tage 256 ram på grafikkortet, det er vist kun nyeste spil der kan udnytte det.

Som jeg ser det, kommer du hurtigt til at stå med en maskine der er fyldt med flaskehalse, men lad og se på sagen
Avatar billede galle Nybegynder
30. november 2004 - 15:14 #4
Hej C-holst

Det var en hel bunke svar, tak for det :-)

Jeg er lidt nysgerige omkring det du skriver omkring grafikkortet - jeg troede at det var bagudkompatibelt, altså nu flere ram nu bedre resultat. Er et 128mb kort en bedre investering?

De andre ting skal jeg lige have undersøgt først.
Avatar billede c-holst Novice
30. november 2004 - 15:34 #5
ikke en bedre, man hvis det er biligere, lige så godt. Kortet kommer alligevel ikke til at trække de nyeste og mest krævende spil.
http://www.3dkort.dk/Sammenlign/sammenlign.shtml
http://www.eksperten.dk/artikler/509
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:31 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 10:16 #7
Hej Carsten
Tak for alle svar - jeg har købt en ny Dell Dimension 8400 der lever op til alle mine forventninger - både med pris og ydeevne.

Du får alle points for din hjælp.
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 10:18 #8
Hej igen
Hvordan er det lige jeg giver points??
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2005 - 12:10 #9
det kan du først når carsten laver et svar ;)
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 12:27 #10
Okay :-)
Avatar billede c-holst Novice
28. marts 2005 - 21:35 #11
det kommer lige her
Avatar billede galle Nybegynder
26. december 2005 - 19:36 #12
Var lige inde og checke gamle åbne spørgsmål - og her savner jeg et svar for at kunne give points...
Avatar billede c-holst Novice
27. december 2005 - 11:52 #13
Ser ud til, at jeg har misset at lægge et svar ind:-)

sorry for den og godt nytår
Avatar billede galle Nybegynder
27. december 2005 - 13:09 #14
Så skulle den være der :-)

Også godt nytår til dig.