Avatar billede uffesteenberg Novice
30. november 2004 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere XP?

Har netop installeret en ny 20 GB harddisk i min gamle Dell Latitude laptop (se http://www.eksperten.dk/spm/566007)..

Den lader til at virke fint, pc'en registrere i hvart fald en 20005 mb harddisk... men når jeg smækker min Windows XP Pro cd-rom i drevet sker der intet!! Den skriver "no boot sector on hard dsik" og "no bootable device(s) selected"... i setup jeg indstillet til at boote fra harddisk, cd-drive og diskette og jeg har prøvet at ændre det... Hvad gør jeg forkert og hvad kan jeg ellers prøve???? NB: har checket at cd-rom'en fungerer..
Avatar billede allanfo Praktikant
30. november 2004 - 11:55 #1
Du skal nok sætte CD-rommen til at være første boot-device.
Avatar billede bhp59 Nybegynder
30. november 2004 - 12:08 #2
nemlig
eller hvis du ikke kan
så ta boot fra Hardisken væk ind til du har install XP
Avatar billede hcma Novice
30. november 2004 - 13:27 #3
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. december 2004 - 16:33 #4
Det lykkedes! Om det skyldes de 6 disketter, der omtales  i Catbodys link eller at min cd-rom-skive var i uorden vides ikke...

Godt link i øvrigt Catbody! Vil du have point??
Avatar billede hcma Novice
02. december 2004 - 20:24 #5
godt det lykkedes :o)  så her er et svar