Avatar billede runskee Nybegynder
29. november 2004 - 19:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

802.11G standard og 802.3 standard?

Jeg er ved at lave et trådløst netværk mellem min stationære computer og min bærbare:

Jeg har lige købt en wireless router (linksys 54Mbit 802.11G) og et wireless netkort(linksys 11Mbit 802.11G). Kan disse virke sammen med et pcikort i 802.3 standard, som jeg havde tænkt at sætte i min stationære computer? Eller skal jeg have fat i et andet pcikort??
Avatar billede elsner Nybegynder
29. november 2004 - 21:05 #1
802.3 er kablet ethernet.
802.11 er trådløst ethernet.

Begge virker sammen med din Linksys router. Det alm. 802.3 PCI netkort sættes i et af LAN stikkene bag i Linksys routeren og det trådløse netkort kobles på vis det trådløse i routeren.

Husk at bruge WPA kryptering når du skal til at sætte det trådløse op.
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#wireless
Avatar billede runskee Nybegynder
30. november 2004 - 13:32 #2
Jeg har fået forbindelsen mellem de to computere til at virke. Dvs at jeg fx. kan dele filer. Men jeg kan ikke komme på nettet. Er det routeren der skal sættes op? Jeg har webspeed. Hvad skal jeg gøre?

Så snart jeg forbinder routeren til min stationære virker internettet ikke. Jeg skal vel bare forbinde routeren fra "port 1" til den stationære og "internet" til mit webspeed modem??
Avatar billede runskee Nybegynder
30. november 2004 - 13:35 #3
Jeg afsætter glædeligt flere points, hvis du kan hjælpe mig...
Avatar billede runskee Nybegynder
30. november 2004 - 14:40 #4
Nu har jeg også fået hul til "internet", men der kommer kun en side frem med "aktiver webspeed abonnement"??? Det er mange år siden at jeg har gjort det. Er det ikke en fejl og hvad gør jeg?
Avatar billede jomhum Nybegynder
30. november 2004 - 14:53 #5
hej runskee

jeg tror ikke det er en fejl at siden "aktiver webspeed abonnement" kommer frem. Jeg har lige sat mit webspeed op, og i installationsmanualen fremgik, at aktiveringsproceduren skal gennemføres hver gang der kobles nyt udstyr på modem'et.
Avatar billede runskee Nybegynder
30. november 2004 - 15:03 #6
Okay. Umiddelbart ville jeg også bare have forsøgt at aktivere den, men det er jo som sagt mange år siden, at jeg sidst har gjort det. Så hvor er mine papirer?? Det er bare det 12-cifret nr og så et password, som jeg har ændret siden sidst?? > Dette har jeg prøvet og det virker ikke. Man skal vel bruge det oprindelige password eller hvad?
Avatar billede runskee Nybegynder
30. november 2004 - 15:45 #7
fik et password fra TDC. Det var bare det - man SKAL genaktivere abonnementet. Læg et svar jomhum, så deler jeg ligeover.
Avatar billede jomhum Nybegynder
30. november 2004 - 15:49 #8
svar