Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2004 - 19:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tjek om tal er i database

Hej..

Jeg har en database med en masse tal i opdelt med , som er bruger id nummer..

Jeg har en session der hedder session("brugerid")

Jeg vil så have den til at tjekke om mit bruger id er i den tabel med tal. Fx i tabellen 1, 2, 3, 5, 7, osv..

Hvis så min session hedder fx 3 skal den skrive noget i stil med response.write "dit id er der"

En der kan hjælpe mig med sådan en kode??
Avatar billede heyde Nybegynder
29. november 2004 - 21:09 #1
Lige et par spørgsmål:
Hvordan er databasen bygget op?
Hvad er navnet på tabellerne og deres kolonner?
Hvilken database er det?
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
30. november 2004 - 09:42 #2
Det er en access database.

(adgangtjek) som ser sådan ud
id - navn - brugerid

bruger id er der hvor alle brugerid stå opdelt med ,.

Den skal bare tjekke om min session med mit bruger id er i tabellen adgangtjek - brugerid.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede heyde Nybegynder
30. november 2004 - 12:22 #3
Jeg kan ikke helt forstå det med at brugerid er opdelt med ,
Har du ikke en specifik række for hver bruger?
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
30. november 2004 - 12:27 #4
har et felt i min database hvor der er en række med en masse tal opdelt med komma.

Alle de tal er brugerid.. skal have den til at tjekke om min session (som er mit brugerid) står i den række med tal.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
20. februar 2007 - 21:03 #5
lukket