Avatar billede larsi Nybegynder
29. november 2004 - 18:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor slukker jeg for strømmen til USB-stikket ?

Men en elspareskinne i hånden forsøger jeg at få råd til andet end stand-by-strøm-regningen.

Jeg må dog sande, at min computer/motherboard ikke afbryder for strømmen til USB-stikkene, og så er den knageme ikke meget værd.

Jeg kiggede lidt i bios opsætningen, men det eneste jeg imidlertidig kan se omkring USB er følgende 3 muligheder :

1 = To enable og disable the onboard USB controller
2 = USB 2,0 support = enable or disable
3 = Legacy USB support = Enables support for legacy USB. Auto option disables legacy support if no UBS devices are connected.

Hvilken een af mulighederne skal jeg vælge, hvis nogle af dem overhovedet. Hvis ikke, har I så et forslag til en anden mulighed ?
Avatar billede larsi Nybegynder
29. november 2004 - 18:44 #1
Måske skulle jeg tilføje, at mit motherboard er et "ASRock P4 Combo".
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 19:02 #2
kig i kontrolpanel - system - enhedshåndtering - egenskaber for den bestemte hardware - strømstyring, fjern kryds i "tillad windows at slukke for denne enhed for at spare strøm"
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. november 2004 - 19:41 #3
[Hvis computeren ikke kan slukke elspareskinnen]:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Sakset fra
http://www.eksperten.dk/spm/404893
Avatar billede larsi Nybegynder
30. november 2004 - 08:25 #4
>john stigers
Har jeg forsøgt, men det virker ikke. Problemstillingen, om windows kan slukke for strømmen, bliver iøvrigt også diskuteret her http://www.kandu.dk/dk/news/410120/groupid/30610

>majsmarken
Jeg fik ikke nævnt, at jeg også har været forbi sparel.dk, da der bliver henvist til den i brugsanvisningen som fulgte med pakken. Men igen uden held.

Så...., spørgsmålet er stadigt åbent for svar, måske den eneste mulighed er at investere i et internt USB-kort !
Avatar billede larsi Nybegynder
09. december 2004 - 10:21 #5
Lukker.