Avatar billede tbird Nybegynder
29. november 2004 - 14:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange switche kan sætte sammen?

Hej
Jeg har et hurtigt spørgsmål, kan man sætte lige så mange netværks-switche efter hinanden, som man har lyst til?

Grunden er at et større netværk skal kunne splittes op i mindre, og i tilfælde af, at øverst led går ned, kører de enkelte grupper videre på deres egen switch. Hvordan lyder det??

Håber I kan hjælpe, og jeg vil meget gerne have nogle links til netværksteori som beskriver dette.

Tbird
Avatar billede leif Seniormester
29. november 2004 - 14:09 #1
Jeg vil sammenligne det med en motorvej ! Teoritisk kan du sætte alle dem på du vil, men jo flere led eller sammenfletninger man skal igennem, jo langsommere kan du gå ! Men hvis man på knudepunkterne og imellem switchene, kører enten fiber eller 1Gbit og 100Mbit ud til brugeren går du nok ikke galt i byen !

Det er meget afhængig af så mange ting ! Hvor mange totalt skal der være på, hvordan ser bygningen/lokalerne ud !

Men umiddelbart lyder det som en god idé, nu nævner du ikke hvad brugeren skal kunne tilgå, men lad os sige de skal kunne tilgå servere på de forskellige netværk er det vigtig hvordan det ser ud ! Evt. kan man jo lave at man kan komme flere veje hen til en server !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2004 - 14:30 #2
Og hvis trafikken mellem grupperne er beskeden, er det problem ikke så stort.

Husk på at hvis du har mange maskiner på, skal alle switche have tilstrækkeligt
RAM til at huske MAC-adresserne på maskinerne.
Avatar billede tbird Nybegynder
29. november 2004 - 14:40 #3
Tak. Jeg mente nu blot jeg havde hørt noget omkring højst 4 stk. altså i hierakisk opbygning.
Der er tale om noget PLC styring fra enkelte maskiner, så det hele må netop ikke kunne gå ned...
Avatar billede tbird Nybegynder
17. juni 2005 - 14:37 #4
Lukker og slukker... (det var vist også på tide)