Avatar billede touring Nybegynder
14. marts 2001 - 11:26 Der er 2 kommentarer

fejl på asp-koder

vedr. vores hjemmeside, (www.touring.dk) saa har vi et problem, som vi vil hoere om du evt.
kunne hjaelpe med.

Der er ASPkoder paa siden 2 steder, 1 til nyhedsbreve og 1
til kalenderfunktion, der skulle fungere som kalenderfunktionen i en hver
windows... det goer det bare ikke..

Vi aner ikke selv hvad der kan vaere galt! Da vi fik hjemmesiden, virkede
koderne, og det har de gjort frem til fornyelig, hvor vi flyttede webhotel. der
er ikke aendret i koderne overhovedet! ( prøev at se på siden http://www.touring.dk/AUSTRALIEN/rejsebeskrivelse/default.asp
prøv at klikke på dec. mdr, lige gyldig hvilket år, og tryk vis.. kalenderfunktionen virker fint der. endvider viser den kun 1 dag for jan, 2 for feb,
3 for marts osv. kun dec. virker!)

Er det noget i har mulighed for at kigge på vil det glæde os.

Vi mener selv at det maaske kan skyldes den server vi nu ligger på.
hvis det er nødvendigt vil det være muligt for mig at sende dig pr. mail, de 5-6 filer (300Kbyte) eller
sende dig en cd rom men hele hjemmesiden (16Mbyte).

Vi ser frem til at høre fra dig.

med venlig hilsen

Poul Saabye
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. marts 2001 - 12:22 #1
Det er sandsynligvis blot et spørgsmål om at sætte datoformatet til
enten dansk eller engelsk, nemlig det, som det var på den \"gamle\"
server.
Avatar billede touring Nybegynder
15. marts 2001 - 06:58 #2
hej erik jacobsen

vi har nu spurgt support der hvor vi ligger. de er kommet med dette svar som jeg synes, det virker som om det svarer mere på hvorledes datoen er opbygget end på hvilket sprog de bruger.
jeg ved ikke om svaret hjælper dig til noget!?
(her er kopi af deres svar! \"
      Hej Pia,

Det kunne være løsningen og vi har også forsøgt at teste dette som en af de første ting.

Da vi tester på en ekstern arbejdsstation er dette ikke noget problem hvilket det ville have været hvis vi var på serveren med testen.

Serveren De er placeret på arbejder internt med formatet:

hvilket langt de fleste computere gør.

Eksternt med formatet 14-03-2001.

Såfremt dette havde været fejlen ville også december 2000 som jo vises ok give fejl, hvad den ikke gør.

Så ideen var god nok;-))\"

Jeg håber at høre fra dig og er meget glad for dit 1. svar.

med venlig hilsen
Poul Saabye