Avatar billede peterql Nybegynder
14. marts 2001 - 11:21 Der er 3 løsninger

Trækning af kabler

Jeg skal installere netværk i mit hjem, men er kommet i tvivl om nogle detaljer. Jeg opsætter dåser med 2 stk. RJ-45 stik i diverse rum og trækket PDS Kat 5 kabel (evt. som tvilling?) til et depotrum, hvor der afsluttes i et patch-panel med RJ-45.
Jeg har læst at det anbefales at bruge T568B som standard, men hvorfor det, når T5568A bruges i USA?
Jeg vil bruge netværket til 100 Mbit ethernet og POTS-telefoner, evt. ISDN senere, giver det nogle problemer?
Jeg har påtænkt at købe HP\'s lille 8 port 100 Mb Switch (408), har den mulighed for uplink til en ekstra, hvis jeg løber tør for huller?
Er der andre der har erfaring i noget af ovenstående og kan anbefale andre løsninger?
Tak for evt. svar/kommentarer
Hilsen Peter
Avatar billede disky Nybegynder
14. marts 2001 - 11:22 #1
umideelbart lyder det som en løsninger der sagtens kunne fungere.

hvis den ikke har en uplink port kan en almindelig port bruges, så skal du bare bruge et krydset kabel.
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. marts 2001 - 11:24 #2
du skal sådan set kun værer opmærksom på en ting og det er at du ikke skal trække dine netkabler langs strøm ledninger for så kommer der en masse unædig støj på netværket

og ja den switch har mulighed for at uplinke til en anden switch
Avatar billede makse Nybegynder
14. marts 2001 - 11:29 #3