Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2001 - 10:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SMTP Virtual Server virker ikke / CDONTS

Jeg vil gerne sende e-mails fra min server, med CDONTS, og det virker også fint på min WinNT 4 server på jobbet.

Men hjemme, hvor jeg kørere win 2000 server, virker det ikke! CDONTS virker fint, men min SMTP Virtual Server er åbenbart sat forkert op. Den prøver åbenbart at sende, men allerede ved først forsøg bestemmer den sig tilsyneladende til, at e-mailadressens domænenavn er ugyldigt.

Kan nogen hjælpe med at få det til at virke?

Jeg kan kun svare om aftenen, så hav lidt tålmodighed :o)

Hilsen Lars D
Avatar billede luttichau Nybegynder
14. marts 2001 - 10:57 #1
måske kunne du skrive lidt om hvilken fejl du får?..
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2001 - 11:05 #2
Ingen fejl, de ryger bare over i \"Drop\" mappen.

Eller rettere: Der kommer en besked fra min egen SMTP, i form af en mail-fil i Drop-mappen, med besked om at \"delivery failed\", og med den oprindelige mail som en vedhæftning. Og den kommer med det samme.

Som sagt sidder jeg ikke hjemme nu, men vil svare mere uddybende i aften (eller i morgen aften)
Avatar billede soerens Nybegynder
14. marts 2001 - 15:05 #3
Prøv følgende:

1) Gå ind under Properties på din SMTP Virtual Server.

2) Gå ind i fanen Delivery.

3) Tryk på knappen \"Advanced...\"

4) Angiv en SMTP Relay server i boksen \"Smart host\".

Du kan prøve en af følgende SMTP servere, alt efter hvilken Internet udbyder du benytter:

CyberCity -> vip.cybercity.dk
Get2net -> smtpserver.get2net.dk
Mobilix -> smtp.mobilixnet.dk
Stofa -> mail1.stofanet.dk
Telia -> mail1.telia.com
UNI2 -> smtp.uni2.dk
World Offline (ups) -> smtp.worldonline.dk

Et andet lille trick, når du roder med MS SMTP servicen: BRUG F1 / HJÆLP-FILEN !

Jeg fandt selv ud af at den faktisk er RET informativ, efter at have bøvlet med det i flere dage ;-)

Dit problem ligger højst, sandsynligt i at din SMTP Service ikke, rigtigt kan finde ud af at aflevere post for dig, og at den skal have hjælp af en SMTP Relay Server, eller \"Smart Host\" (MS har altid været glad for at forsøge på at opfinde nye termer på Indernettet).

Nu er det bare sådan at du ikke bare kan angive en vilkårlig SMTP Relay Server, da det ellers ville spammere en hel, del nemmere vilkår en de har idag.

De fleste Relay\'s tillader kun at relaye for folk de kender, ergo plejer det at virke hvis du angiver en server hos din Internet udbyder (hvis du selv hoster, eller benytter en test-server derhjemme), eller en SMTP server hos din Internet Host.

/SørenS.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2001 - 17:21 #4
Hej SørenS

Det lyder rigtig godt! Jeg bruger vip.cybercity.dk, jeg er opkoblet m ADSL via cybercity, men det virker ikke.

Spørgsmålet er om jeg faktisk har lavet indstillingerne rigtigt, eller det er cybercity, der ikke understøtter det. Det er bare sært, for jeg har tidligere været på cybercity på jobbet, og der virkede det.

Jeg snakker med cybercity, det kan da være de kan svare (håbet er lysegrønt).

Er det kun Smart Host der skal udfyldes? Hvad med DNS?

Jeg ser på det når jeg kommer hjem, men tak indtil nu.

Hilsen Lars
Avatar billede soerens Nybegynder
15. marts 2001 - 09:26 #5
Jeg tester lige...

Ellers, så tjek lige denne artikel, især den nederste grå boks:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/112298-1.shtml

Jeg kan desuden VARMT anbefale dig at bruge JMail istedet (gratis), især hvis du skal sende mange mails på en gang. Læs lidt mere om den her:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/041599-2.shtml

/SørenS.
Avatar billede soerens Nybegynder
15. marts 2001 - 09:34 #6
Hmmm, virker fint her på arbejdet (I-Net via EuroConnect). Jeg har med success benyttet denne kode:

<%
Set objCDO = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
objCDO.To = \"nowhere@inter-data.dk\"
objCDO.From = \"anywhere@id-web.dk\"
txtBody = \"bla bla bla\"
objCDO.Subject = \"Testing\"
objCDO.Body = txtBody
objCDO.Send
%>

Tjek også lige med CC hvad deres SMTP Relay Server hedder, jeg er langt fra sikker på at man kan relaye via cip.cybercity.dk

/SørenS.
Avatar billede soerens Nybegynder
15. marts 2001 - 10:09 #7
....nogen har fortalt mig at det KAN være at mailgate.cybercity.dk virker bedre som SMTP Relay server, men det er bare et løst rygte....

/SørenS.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. marts 2001 - 11:18 #8
Hej igen

Den med mailgate.cybercity.dk må jeg lige checkke i aften. I øvrigt venter jeg på et svar fra cybercity.

Jeg har fint styr på CDONTS, og det er ikke omtalte fejl, den i den grå boks, der er problemet.

Det med Jmail eller ASPmail eller hvad de nu hedder, det må jeg også lige kigge nærmere på.

Du får de 150 p, men jeg venter lige til jeg er lidt nærmere løsningen, OK?

Hilsen Lars
Avatar billede soerens Nybegynder
15. marts 2001 - 11:28 #9
Jaja, fin fin ;-)

Hvem ved, måske kunne jeg oven i købet finde på at prøve det derhjemme også (har også CC), hehe.

/SørenS.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. marts 2001 - 08:59 #10
OK, nu virker det! Og jeg ved ikke hvorfor!

Jeg har skrevet vip.cybercity.dk i både Fully qualified Domain Name og i Smart Host, og i øvrigt prøvet mig frem, og pludselig virker det.

Men det du har skrevet har da gjort mig en del klogere, ikke mindst den med F1 så de 150 er fuldt fortjent.

Hilsen Lars
Avatar billede soerens Nybegynder
16. marts 2001 - 09:20 #11
ROFL, tillykke med det ;-)

RTFM (Read The F***ing Manual) burde være en form for Mantra for system administratorer, hehehe.

Jeg er selv tit blevet overrasket over at man RENT FAKTISK kan BRUGE hjælp-filen i Windows 2000 til noget!

Jeg er dog ikke helt med på om det er nødvendigt at skrive noget i FQDN-feltet.... Hmmm....

Igen, held & lykke  med det, og jeg kan VARMT anbefale dig at bruge JMail (findes i en GRATIS udgave!), selvom CDONTS da godt kan bruges.

/SørenS.