Avatar billede haka Nybegynder
28. november 2004 - 16:02 Der er 8 kommentarer

Backup af kopisikker cder

Hejsa !
Jeg ville høre om i ikke kender et program hvor jeg kan brænde mine spil der er kopisikkerhed på, da jeg godt vil have en kopi hvis der skulle ske noget med de ander cder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2004 - 16:03 #1
Det er ikke lovligt så vidt jeg ved :(
Avatar billede haka Nybegynder
28. november 2004 - 16:10 #2
Det tror jeg nok det er, det er jo bare en kopi til mig selv, jeg har den originale cd selv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2004 - 16:12 #3
Du må ikke bryde en kopisikring. Men der findes program der kan, men ikke noget vi må diskutere på eksperten...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:15 #4
Som michael_stim siger så må du ikke bryde den, se her hvis du er i tvivl http://www.infokiosk.dk/sw10492.asp
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:24 #5
Selvfølgelig må man da ta' sikkerhedskopi af sit software:
http://www.infokiosk.dk/sw10601.asp

Det er dog ikke lovligt at bryde en kopispærring på en CD/DVD (Musik/film) med henblik på en kopi.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:24 #6
<klip>
Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.
</klip>

:-)
Avatar billede haka Nybegynder
28. november 2004 - 18:05 #7
hvadfor et program skal jeg så bruge da mit nero+xp-brænder program ikke kan.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 18:48 #8
Det kan michael_stim åbenbart svaret på.... :-)