Avatar billede arppra Nybegynder
28. november 2004 - 12:35 Der er 8 kommentarer

Computer, gået død!

Jeg stod op her i morges til noget af en overraskelse.
Jeg er stand til at tænde min computer på normal vis, men det er tilsyneladende også det eneste den kan. Den opstarter ikke, og skaber ingen forbindelse til hverken skærm eller tastetur. Computeren reagerer heller ikke når jeg trykker på genstart knappen, eller tænd/sluk knappen, når jeg ønsker at slukke computeren. Den eneste måde jeg er i stand til at slukke computeren igen, er ved at tage strømmen fra den.
Da jeg lukkede computeren ned igår fungerede den upåklageligt.

Er der nogen der i stand til at hjælpe mig?
Jeg har ingen anelse om hvad jeg kan gøre!

Mvh. Andreas
Avatar billede c-r Nybegynder
28. november 2004 - 12:41 #1
Af en eller anden årsag, ser det ud til at din strømforsyning er gået sig en tur.

Har du opgraderet sin computer løbende med ny cpu, brænder eller tilsluttet flere harddiske - så kan det eventuelt være årsagen.
Avatar billede arppra Nybegynder
28. november 2004 - 12:48 #2
Computeren står som da jeg købte den for et halv år siden, jeg har tilsluttet 2 harddiske til den, men det har ikke tidligere været noget problem?

Dette er nok et long shot, men kan det være at der en ledning der er faldet ud? Og nogen der muligvis kan have en idé, om hvilken det kan være?
Avatar billede arppra Nybegynder
28. november 2004 - 13:10 #3
Efter at have tændt og slukket flere gange, virkede computeren pludselig igen, men da jeg så slukkede igen var det det samme som før.
Det betyder vel at strømforsyningen, eller hvad der nu skaber problemet, ikke er brændt fuldstændig sammen?
Dette her giver ikke særlig meget mening for mig.

Nogen der kan hjælpe!?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. november 2004 - 13:27 #4
Hejsa
Det kan være alt fra en defekt strømforsyning til en løs forbindelse. Det kan desuden være en kortslutning mellem bundkort og kabinet.
Hvis du ikke har så meget forstand på hardware, så ville få en fagmand eller en kyndig ven til at gå dit hardware igennem.
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
28. november 2004 - 14:06 #5
arppra, er det sådan at når du sætter strøm til den står den bare og summer?
hvis ja, så har jeg lige haft det samme problem. Det er nemlig strømforsynings dimsen - jeg havde heldigvis garanti på den.
Avatar billede arppra Nybegynder
28. november 2004 - 18:06 #6
Ja, den står bare summende og lyser rødt.
Jeg har dog været heldig at få det til at komme ind i windows nogle gange nu, men eneste udvej er vel at tage ud til forhandleren og få dem til at fikse det, som jeg ser det, kan det vel kun være nogle ledninger eller strømforsyningen, der skal udskiftes.
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
28. november 2004 - 19:34 #7
arppra, jeg tør ikke udtale mig om alt det tekniske der er inde i computeren :)
Men hvis der stadig er garanti på, så er det klart lettest at få dem til at lave det.
Avatar billede c-r Nybegynder
29. november 2004 - 08:57 #8
Der er sund fornuft, at lade dem der har garantien kigge på den - så skal du ikke betale for reparationen.

Det er måden den starter op på, at jeg har erfaring for, at det er strømforsyningen der fejler - men i realiteten kan det selvfølgelig være en anden del i computeren der belaster strømforsyningen(men jeg har endnu ikke set en hd, FD eller cd-rom der har været årsagen).
Det kan også være en cpu blæser der er stoppet til med støv således, at den kun starter en gang i mellem - i forbindelse med, at strømforsyningen bliver belastet lige på grænsen så den fejler når blæseren ikke starter(men den er lidt langt uden).

Sådanne fejl give sjældent mening, fordi de kommer og går.

Hvis du stadigvæk har garanti på den, så få dem til at kigge på den.