Avatar billede qoo Nybegynder
28. november 2004 - 08:59 Der er 4 kommentarer

Spørger efter bruger

Har tre computere alle er sat ens op dog vil den ene have at jeg skal specificere en bruger og password når jeg forsøger at gå ind på dens delte mapper:

Gør sådan: [start] [kør] \\(computerens navn)

Det er i windows xp meget mere er der vidst ikke at sige..
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 10:19 #1
Du skal oprette den samme bruger på alle maskiner, for at undgå login boxen.

Hvis dette ikke er en mulighed for dig, kan du oprette et netværksdrev:

Start -> run -> cmd
net use s: \\computernavn password /user:brugernavn
Avatar billede qoo Nybegynder
28. november 2004 - 11:16 #2
lyder bare underligt da de to andre computere kan snakke fint sammen uden jeg har pillet ved noget
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 11:27 #3
Og du er sikker på at de 2 PC som kan tale sammen, ikke har samme bruger oprettet ?

Det kan også være at guest account er aktiveret.
Sikkerhedsmæssigt er det ikke noget jeg kan anbefale.
Avatar billede qoo Nybegynder
28. november 2004 - 11:47 #4
guest er deaktiveret på alle tre, alle brugere har forskellige navne også.
Er ved at være ved vejs ende, de er alle formateret på samme tid og har kørt den samme instalations process igennem. MEn den ene vil bare ikke ,ed de andre