Avatar billede happyhenrik Nybegynder
27. november 2004 - 23:46 Der er 9 kommentarer

Internet falder ud

Jeg er ved at prøve at få noget internet til at køre. Har 10mbit linie leveret af dbnet.dk - den starter i cisco box af en eller anden art og ender pt i min pc. Det skal siges at der også er koblet en telefon til den cisco boks.

Min pc kører med "fast" dhcp adresse - offentlig ip. Jeg har nu forsøgt mig med at sætte en draytek 2200Eplus router på for at kunne koble 2 pc'ere på. Virker også fint nok, indtil der er gået 10 minutter - så falder begge pc'ere ud...

Nogen der har en ide om hvad det er jeg mangler af opsætning i min router ?

Har spurgt dbnet.dk og de siger at det er en fejlkonfigurering i routeren, men de kan ikke sige hvad det er !!!
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2004 - 23:56 #1
Har du nyeste Firmware i routeren ?
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2004 - 23:56 #2
Og den er sat til at hente DHCP adresse ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
27. november 2004 - 23:58 #3
ja der er nyeste firmware og nej den er ikke sat til dhcp, men til static, da det i princippet er den måde det foregår på når jeg kobler den direkte til en pc. Det skal siges at når "falder ud" kommer der selv gang i den igen i løbet af nogle minutter
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2004 - 00:00 #4
Har du fast eller DHCP adresse ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
28. november 2004 - 00:03 #5
lyder åndsvagt men det er en fast dhcp adresse... min pc er sat til dhcp, men jeg får den samme hver gang
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2004 - 00:05 #6
Så skal du også sætte routeren til DHCP ! Det kan godt være du får den samme, men det er lige meget !
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
28. november 2004 - 00:06 #7
tror du det kan være det der er problemet ?
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2004 - 00:07 #8
Ja !
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
28. november 2004 - 00:08 #9
ok - jeg tester :-)