Avatar billede starboy_dk Nybegynder
27. november 2004 - 19:56 Der er 2 kommentarer

Artemis Fowl: Det Arktiske Intermezzo

Dem der har læst bøgerne har sikkert undret sig over hvad de sære tegn i bunden af hver side betyder..
Her kommer oversættelsen:

Ilt, lykke. Menneske hvis du har knækket denne kode er du klogere end de fleste af dine artsfæller.
Dette er et budskab fra feerne: Vi leder efter forbundsfælder blandt muddermændene. Selvom de fleste mennesker er ubegavede væsner, er der undtagelser. Dig, for eksempel. Du er intelligent, fordi du nedstammer fra feer.
Føler du dig anderledes end dine medmennesker, er dine ører lidt mere spidse end normalt, er din tunge så lang at du kan slikke dig selv på næsen, drømmer du om at flyve, har du nogensinde tænkt at du ikke hører til blandt muddermænd? Det er fordi du har fe-blod i årerne.
Jeg har altså en opgave til dig, unge mudder-fe. Som medlem af folket er det din pligt at beskytte jorden mod dem, der vil ødelægge den. Du må slutte dig til en ny race af muddermænd, der elsker denne planet ligeså højt som feerne.
Der er kun en enkel regel:
Brug kun det allermest nødvendige, og brug det med omtanke.
Gør du det, vil jorden overleve. Gå ud og gør din pligt nu.
Jeg vil gentage dette budskab for de mennesker, hvis fe-intelligens er knap så udviklede som din.
Avatar billede freeman Nybegynder
27. november 2004 - 20:58 #1
Jeg har læst bøgerne og havde egenlig også undret mig over de tegn nederst på siden.. :)  Hvordan har du fundet frem til den oversættelsen...  ?
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
28. november 2004 - 10:17 #2
der er et lille brev på en af siderne :)