Avatar billede kasseper Nybegynder
14. marts 2001 - 08:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

\"Jeg laver det kun, hvis du bruger mit.....\"

Jeg syntes at mange spg. på eksperten er begyndt at tage en forkert retning.
Ofte når man kigger gennem listen af ubesvarede spørgsmål, står der som et af de første indlæg, at personen kun vil gå igang hvis spørgeren lover at bruge hans svar.....!

Hvad er det for en gang bavl.
og ofte skriver spørgeren at det er iorden...

Andre bliver simpelthen afskåret fra at forsøge.

Hvor er konkurencen så henne.

Er jeg den eneste der syntes det stinker....

Selvom no_doubt nok gik med til en sådan studehandel fortryder han det nok, hvis man ser på dette spg. http://www.eksperten.dk/spm/56502

Kommentare !
Avatar billede osku Nybegynder
14. marts 2001 - 08:48 #1
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. marts 2001 - 08:48 #2
Klart galt hvis det foregår.
Men lidt i tvivl. Jeg har aldrig set sådan et svar.
Eksempler?
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. marts 2001 - 08:52 #3
se linket i spørgsmålet....Bare et af mange.
Men det er tit i spørgsmål der kræver lidt arbejde, så folk er bange for at lave lidt arbejde for så at blive slået på målstregen, men sådan er reglerne jo...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. marts 2001 - 09:09 #4
Er problemet måske snarere \"Jeg vil have en Chat?\"
dvs \"jeg vil ikke at lære noget, bare have en funktionalitet på hjemmesiden jeg kan blære mig af\". Dem har jeg set mange af.
Ser det som en uundgåelig situation i \"nybegynderperioden\" hvor man ved for lidt til at kunne formulere et spørgsmål.
Det går over, men imens kommer der en ny.
I dit eksempel http://www.eksperten.dk/spm/56502 er spørgeren allerede ved at lære noget :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. marts 2001 - 09:15 #5
Det er rigtigt, men jeg er træt af at jeg ser den slags spørgsmål hvor folk lover dem \'troskab\',
I mit eksempel, kunne jeg snildt ha lavet det, men at satse hele butikken og lave det med den risiko at spørgeren jo havde lovet en anden opgaven, så gider jeg sq ikke gøre forsøget.
Jeg vil ha samme ret til at gi en løsning som alle andre, ellers er det jo ikke engang først til mølle princippet, men først til mølle med en reservation princippet, og det syntes jeg lugter langt væk.
Det er da også lidt sjovt med de her \'nervekrige\' om hvem for lavet skidtet først og hurtigst.
Jeg mener bare at det er den slags der kan få mig til at droppe eksperten.
Og det ville være ret kedligt at gå på arbejde så, ik\' *g*
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. marts 2001 - 10:59 #6
Er det ikke præcis den holdning der fik bjarke-b til at bede om eneret?
\"I mit eksempel, kunne jeg snildt ha lavet det, men at satse hele butikken og lave det med den risiko at spørgeren jo havde lovet en anden opgaven, så gider jeg sq ikke gøre forsøget.\"
Meget mere enig i anden halvdel. at den risiko gør det sjovt, for nogen gange vinder man jo! (selvom osse de der unge lømler til tdaugård, kasseper og netsrac er så respektløse at de ofte kommer først :-))
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. marts 2001 - 12:16 #7
Jeg har nok formuleret mig forkert.
Jeg gider da ikke satse på at spørgeren vil opgive sit løfte overfor bjarke-b, hvis jeg kommer først. Derfor gider jeg ikke prøve, det sætter mine odd\'s for at løbe med point\'sne kraftigt ned,
desuden, har jeg flere gange oplevet at spørgeren ikke ville gi mig oplysninger som jeg skulle bruge for at lave en løsning, fordi at han havde lovet en anden at han måtte prøve først...bvaadr.

Min hemlighed med hastigheden ligger i en x-tra ram-blok :)
Avatar billede berg Nybegynder
14. marts 2001 - 12:25 #8
Man er nød til at se dette fra to sider, jeg kan godt se det er irriterende at blive afskåret fra at svare, men det er også irriterende at bruge tid på noget, så vende tilbage og så har spørgeren accepteret et andet svar! Som i http://www.eksperten.dk/spm/55908
meget irriterende, men det er spillet, spil det eller lad være.

.:Berg:.
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. marts 2001 - 12:33 #9
præcis berg.
Man føler sig pisse dum, når man har brugt tid på et problem, men for sent.
Men jeg mener bare at sådan som det forum her er skruet sammen, så kan det ikke være rigtigt at man kan lægge billet ind på en løsning, uden at andre skal ha muligheden.

Måske har admin en kommentar !
Jeg sender dem lige et link.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. marts 2001 - 13:36 #10
kasseper -> Well,.....når det er hele løsningenrfolk beder om gidder man jo ikke sidde og lave noget forgæves....
Avatar billede no_doubt Nybegynder
14. marts 2001 - 17:00 #11
kasseper, der er også åbent for dig, jeg ville blive meget glad, hvis du kunne lave det.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
19. marts 2001 - 11:51 #12
Jeg er ikke uenig, men spørgeren \"straffer\" sig selv, fordi de netop ikke får flere gode svar, men kun ét som er svært at vide om er rigtigt.
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. marts 2001 - 14:11 #13
OK, konklusionen må være at man spørger spørgeren om der er åbent for deltagelse, eller ej.
Hvis spørgeren siger at det er ok at lave et forslag, så er det bare sur ass for den der har fået det lovet, men får man ikke lov, så er det sur ass for spørgeren fordi at han snyder sig selv for en måske bedre løsning...!
Jeg syntes ikke jeg kom så langt med denne debat, men jeg tror jeg begynder at ligge på den lade side her på eksperten, for jeg syntes sq at det bliver noget røv, når spændningen den ryger på denne bekostning.! øv-> :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. marts 2001 - 22:19 #14
no_doubt >> Her er et eksempel på et spørgsmål hvor det at to svarere svarede i munden på hinanden endte med at give et bedre svar end nogen af dem kunne have leveret alene.

http://www.eksperten.dk/spm/57415

alle >> Er der nogen der ved hvordan man gør det i Netscape 6?

Kasseper >> der er ingen points på så du har intet at tabe :-))

mvh JakobA